"Travel is the only thing you buy that makes you richer"

Yaz yaklaşıyor, tatil planları yapılmaya başlandı. Planlara göre bütçeler ayrılıyor aslında bütçelere göre planlar yapılıyor demek daha doğru olur :). Bir kısım " bütün yıl koşturuyorum, bir şeyler planlıyorum birileri benim için her şeyi planlasın " diyerek ya turlara ya da herşey dahil sistemlere yanaşıyor. Bir kısım ise " gideceğimiz yer belli olsa da her şeyi tek tek organize etsem " diye hevesli hevesli bekliyor.



Evet biz ikinci gruptayız :) Herşey dahil olayı pek bizlik değil. Düğünden sonra bütün o stresi ve yorgunluğu atmak için gittiğimizde bile 3 gün sonra " eee bütün gün böyle otelde mi kalacağız " diye sorgulamaya başlayan 2 insandan bahsediyoruz. Ve o zaman söz verdik birbirimize, bir daha böyle tatile gelmeyelim hep gezelim, keşfedelim yeni yerleri diye. Yaş ilerleyince ister istemez tatil anlayışımız otelden çıkmamak üzerine olacak; henüz vakit, enerji ve para varken keşiflere devam etmeliyiz diye düşünüyoruz.



Geçen sene tatil planları yaparken açıkçası zorlanmadım ama internet kurduyum diye geçinen ben bile çok kısıtlı bilgilere ulaştım. Ve şunu söylemeliyim ki bir çok şeyi gidip görmeden bilemiyorsunuz. Muhtemelen sizin çok merak ettiğiniz bir konuyu başkası çok gereksiz bir detay olarak düşünüp yazmayabiliyor. Ben bu konuda şanslıydım çünkü sevgili ilkokul arkadaşım Sezen İtalya'ya bir kaç kez gitmişti ve benim merak ettiğim bir çok detaya değinmişti. Ve tabi ekstradan ona rahatlıkla soru sorabildiğim için aklımdaki bir çok soru işaretini gidermiştim.

Fakat o zamandan teknik bir seyahat yazısı yazıp gitmek isteyenlere fikir vermeyi aklıma koymuştum. Evet belki bahsedeceğim ipuçları ve internet siteleri hakkında birçok insanın bilgisi var, ama ben hazır bu aralar bu sene gideceğimiz rotaları oluştururken; paylaşmak güzeldir diyerek yazmak istedim. Bu sene ekstradan yardım aldığım bir arkadaşım daha var. Yazılarını çok severek takip ettiğim, blog dünyasından tanıştığım en tatlı insanlardan biri sevgili Özgecan'ın blogu çok yardımcı oluyor seyahat planlamalarımda. Ah bir de yeni keşfim Çok okuyan Çok gezen var!

Henüz gitme planlarımız yokken bile "bir gün İtalya'ya gidersek tur ile gitmeyelim" diye kafamıza koymuştuk. Hayaller planlara ilham verince, planlara hayata geçince fikrimiz değişmedi. Başladık araştırmaya.

Her şeyden önce şunu belirtmeliyim ki, ben seyahatimizi planlarken, otel, uçak, tren vs ayarlarken ve bütün bunların 5 kişiye uymasını sağlarken dahi inanılmaz keyif aldım. Araştırmacı ve organizatör tarafım çok fazla eğlendi. Siz de öyle yapın, stress yapmadan tadını çıkara çıkara tatilinizi planlayın. Ayrıntılar sizi korkutmasın, siz bütçenizi belirleyin gerisi kolay :)

Vize - Pasaport 

Uğraşmaktan en çok çekinilen kısım vizedir. Eğer vize isteyen bir ülkeye gidiyorsanız, ülkenin konsolosluğunun ya da resmi olarak belirlenmiş aracı kurumların internet sitelerinden gerekli evrakların listesini edinin. Pasaportunuzun süresinin yeterli olduğundan emin olun. Rezervasyon ve bilet çıktıları hariç diğer belgeleri ayarlamanız gereken kısımlarla görüşün (örneğin şirketinizin insan kaynakları) ve size yardımcı olup olmayacaklarını öğrenin. Bu belgeleri istediğiniz takdirde ne kadar zamanda elinize geçecek, nerelerden alabilirsiniz öğrenin. Ülke vizelerine göre değişen vesikalık fotoğraflardan çektirin. Çok erkenden toparlayabileceklerinizi toparlayın ve bu kısımda kendinize güzel bir dosya ve defter edinin. Çünkü saklamanız gereken bir sürü kağıt ve not almanız gereken bir sürü şey olacak :)



Uçak Bileti

Genelde seyahat planları ucuz uçak bileti bulmakla başlar fakat eşimin yıllık izin günleri şirketi tarafından belirlendiği için o döneme ait en ucuz uçak bileti ile planlamaya başladık. Ağustosta'ki yolculuk için Mart'ta biletimizi almıştık. Gidiş biletimizi Pegasus'tan İstanbul Sabiha Gökçen - (Milano)Bergamo Havaalanı olarak aldık. En uygun fiyatlısı ve bizim rotamız için de çok iyiydi. Dönüş ise rotaya göre Roma'dan olmalıydı, bulabildiğimiz en uygun bilet Alitalia firmasından oldu. İki biletimizi de Skyscanner sitesinden aldık. Karşılaştırmalı bilet fiyatlarını görmek ve fırsatları takip etmek için uygun sitelerden biri. Üye olduktan sonra aklınızda bir yerlere gitmek bile yokken, bilet ucuz olsa gidilirdi dediğiniz şehirleri, ülkeleri siteye girip "fiyat düşünce haber ver" gibi bir seçenek ile mail yoluyla herkesten önce ucuz biletlerden haberdar olabilirsiniz.

Konaklama

En hassas konulardan biri tabi konaklamadır. Biz otellerimizi Booking.com 'dan ayarladık. Kendinize bir öncelik listesi oluşturun. Mesela sizin için önemli olan otelin merkeze veya toplu taşımaya yakın olması mı? Yoksa temiz olsun da nerede olursa olsun mu diyorsunuz? Bu öncelikleri belirleyerek otelleri filtreleyin ve puan olarak en az 6.5 - 7 olmasına dikkat edin. Odaların özelliklerini dikkatli okuyun, örneğin; 2 adet tek kişilik yatak ile çift kişilik yatak gibi seçenekler olabilir veya oda içerisinde banyosu ve tuvaleti olması ile ortak kullanımlı banyolar olabilir. Bunları filtreledikten sonra maksimum belirlediğiniz gecelik oda fiyatına da sınırlayarak seçeneklerinizi eleye eleye karar verin. Beğendiğiniz otelleri başka sitelerden de mesela Tripadvisor'dan da puanlamalarına bakın. Ne kadar erken karar verirseniz o kadar çok seçeneğiniz olur bunu da aklınızda bulundurun. Eğer check-in ve check-out saatleriniz otellerin belirtilen saatlerinin dışında ise otellere Booking üzerinden ulaşın ve saatler konusunda esneklik yapıp yapamayacaklarını öğrenin.

Milano - Hotel Milton Milano : Booking'de "Akıllı Fırsat" maillerinden birinde çok uygun bir fiyata tutmuştuk. Odalar gayet güzel, temiz ve rahat. Kahvaltısı oldukça zengin. Yumurta dahi vardı :) Personel ilgili ve İngilizce biliyorlar. Fakat şehir merkezinden uzak, metro istasyonuna yürüme mesafesinde. Çok severek kalmış olsam da bir dahakine kesinlikle şehir merkezine yakın bir otel tercih ederim.

Floransa - Hotel Arianna : Floransa'da yan yana eski evlerin restore edilip otel, pansiyon vs. haline getirildiği bir sokakta bir aile işletmesi olan otelden memnun kalmıştık. Temiz ve rahat odaları, personelin yardımseverliği artılarıydı. Kahvaltısı ortalamaydı, ancak bir şey yiyemediğimizi görünce iki sabah üst üste bize mutfaktan ayrıca peynir getirmeleri büyük incelikti. Merkeze yakındı, çok yakınında otobüs durağı olduğu için bir çok yere ulaşabildik.

Roma - Hotel Continentale : Roma'daki otel fiyaskomuzdan sonra (bizim odamızı başkalarına veren bizi de saçma sapan başka bir otele yerleştirmeye çalışan Hotel Sallustio'yu buradan bir kez daha analım o zaman) bizi nerede kalacağız paniğinden kurtaran ve Roma'ya 30 kere de gitsem kalacağım otelimizin öncelikle personeli güleryüzleri ve yardımseverlikleri hemen kalbimizi kazandılar. Odalar temiz ve rahattı. Metro istasyonuna ve Termini'ye oldukça yakın.

(İlk otelin parasını elbette almadı Booking. Bu konuda ellerinden geleni yapacaklarını söylemişlerdi ama bana yazılı dönmemişlerdi sonrasında. Ama artık sitede bu otel yok. Bu güzel bir şey şikayetleri dikkate alıyorlar demek ki.)




Şehirlerarası veya Ülkelerarası Tren Bileti

Eğer istikametiniz Avrupa ise sizi kolaylıkla şehirden şehire hatta ülkeden ülkeye götürecek muazzamlıkta tren hatları mevcut. Seferler oldukça sık ve bilet fiyatları oldukça uygun. Önceden dert edip koşa koşa internetten almayın bazı arkadaşlar gibi :) Gişelerden de seferlerden 5 dakika önce bile bilet bulabiliyorsunuz. Sağlamcılar olarak biz İtalya'ya gitmeden önce tren biletlerimizi Trenitalia sitesinden almıştık. Diğer Avrupa çapında tren seferlerine bilet alabileceğiniz siteler ise : Rail Europe ve Eurail 

Havaalanı - Otel Ulaşımı 

Diğer önemli bir husus ise; havaalanı-otel ulaşımları. Eğer gittiğiniz havayolu bunu karşılamıyorsa bunu da ayarlamak size kalıyor. İneceğiniz havaalanının kendi sitesinden bu konu hakkında bilgi alabilirsiniz. Yeterli olmadığı takdirde e-mail yolu ile bilgi almaya çalışabilirsiniz. İneceğiniz saatin toplu taşıma saatlerine denk geldiğine emin olun ya da taksi alternatifi için ekstra bir parayı gözden çıkarın.

Biz yerel saat ile gece 2'de Bergamo Havaalanındaydık. Havaalanı-otel ulaşımı rahat davrandığım tek konuydu ve tam anlamıyla çuvalladım. Nasıl olsa bir şey buluruz demeyin siz de :) İsminin başında Milano olduğu için çok büyük beklenti ile gittiğimiz Bergamo havaalanı bizi hayal kırıklığına uğrattı. Otobüs seferleri uçaklara göre ayarlanmadığı, rent a car ofisleri kapalı olduğu, taksi sayısı kısıtlı olduğu için ve biz de biraz karar vermekte geç kaldığımız için otele ulaşmakta baya bir zorlandık :) Sonradan anlatırken eğlensek de yaşarken öyle olmayabiliyor :) Siz önleminizi alın. 

Şehiriçi Ulaşım

Metro ağları çok gelişmiş bir ülkeye gidiyorsanız çok şanslısınız. Tek yapmanız gereken gitmeden bu ağları gösteren haritayı internetten indirip, çıktısını yanınıza almanız. Başta çok karışık gelse de, 2-3 kullanımdan sonra kafanızda oturuyor. Eğer bir şehirde 2-3 gün kalacaksınız o şehrin kartını almanız çok faydalı olabiliyor. Her şehirde kapsadığı avantajlar değişiklik gösteriyor. Gitmeden önce içeriğini, ücretini ve nerelerde bulabileceğinizi araştırmanızı tavsiye ederim. Özellikle Roma'da metroya yakın otelimiz olduğu için çok işimize yaradı, bir gazete büfesinden edinmiştik, bulmak hiç zor olmadı.

Roma : Roma Pass Card 
Milano : Milano Card
Floransa : Firenze Card

Müzeler

Bir ülkeyi veya bir şehri ilk defa ziyaret ediyorsanız; şehir keşfinden çok müzeleri ziyaret etmek üzere programlanabiliyor o seyahatler. Eğer bir de tarih açısından zengin bir ülkeyse tüm gününüzü bile doldurabilir müze ziyaretleri.

İtalya Müzeleri :

İtalya'da da oldukça fazla müze var. Bizim de günlerimizin neredeyse %70ini kaplamıştı. Büyük bir kısmının (girişteki ücretten bir kaç euro fazladan verip) önceden biletini alabiliyorsunuz. Aşağıda bu müzelerden bir kaçını ve online bilet sitelerini bulabilirsiniz.


  • İyi ki almışız dediğimiz bilet Vatikan Müzesi biletiydi. Yaklaşık 1 km'lik bir kuyruğun yanından sallana sallana geçip bilet çıktımızı gösterip girmiştik. Cidden o sıcak havada sırada bekleyenler arasında olmak istemezdim.

          Vatikan Müzesi


  • Çok uzun bir kuyrukla bizi selamlayan diğer müze ise Kolezyum'du. Zamandan kazanmak adına kesinlikle önceden bileti alınmalı. Hem bir biletle 2 kuş vuruyorsunuz. Kolezyum'dan çıkınca hemen bitişiğindeki Roman Forum'a da gidebiliyorsunuz.

          Kolezyum ve Roman Forum


  • Milano'da ise sadece önceden rezervasyonla girilen ve sadece 15 dakikalık bir tur ile görülebilen Santa Maria delle Grazie'de bulunan "Son Akşam Yemeği" tablosunu göremediğimiz için buruk ayrılmıştık. 
          "Son Akşam Yemeği"


  • Floransa'da en çok rağbet gören müze elbette meşhur Davut heykelinin bulunduğu Accademia. Erken saatlerde gitmemize rağmen dişimizi sıkıp yaklaşık yarım saat bekledik ve beklediğimize değdi ama biz çıktığımızda hatrı sayılı bir kuyruk oluşmuştu.
          Accademia Gallery
 

Özellikle bahsetmek istiyorum Roma Pass Card ulaşım kadar müze girişlerinde de çok işimize yaradı. Öncelikli veya indirimli girebildiğiniz müzeler olduğu gibi ilk 2 müze girişi ücretsiz oluyor. Biz de haklarımızdan birini Kolezyum için kullanmıştık. Roma Pass Card göstererek hem öncelikli hem ücretsiz olarak hem Kolezyumu hem de Roman Forum'u ziyaret ettik.



Yeme - İçme

Bir çok kişiyi düşündüren şeylerden biri de nerede yeriz içeriz konusudur. Benim bu konudaki en büyük yardımcılarım Tripadvisor ve Spotted by Locals. Spotted by locals o şehirde yaşayanlar tarafından tavsiye edilmiş mekanları paylaşan bir site, turistik olmayan ama çok övülen yerleri daha çok bu sitede buldum. Tripadvisor'da ise bildiğimiz üzere genelde yerli&yabancı turistler tarafından değerlendirilmiş mekanlar var. Mekan keşfinden önce kaldığınız yere yakın bir market bulmaya çalışın. Su, atıştırmalık, soğuk sandviç ve hatta hazır konserve yemekler bulabilirsiniz. Çantanızda su ve yiyecek bulundurun. Tabi bence gitmişken lokal lezzetleri tatmamak çılgınlık ama bu alternatifler de açlık krizleri ve ara öğünler için aklınızda bulunsun.

İnternet - Telefon

İtalya'da otellerimizde internet olmasına rağmen biz sürekli "hayata" bağlı kalmak istedik. Milano'da otele yakın bir TIM şubesinden internetimizi aldık. İnternet üzerinden de arama yapabildiğimiz için çok kullanışlı oldu.

En büyük tavsiyem hayal ederken nasıl mutluysanız, planlarken de, yaşarken de öyle mutlu olun. Rahat olun. Kötü süprizlerle de karşılaşabilirsiniz. Uykusuz da kalabilirsiniz. Kaybolabilirsiniz. Bunların hepsi güzel anılar olarak kalacak bunu da unutmayın.

Benim gözümden Floransa 
Umarım bir çok konuda bilgi verebildim. Merak ettiğiniz başka şeyler olursa lütfen çekinmeyin sorun.

Her şeyin hayal ettiğiniz gibi olduğu keyifli tatilleriniz olsun   



İtalya Gezi Yazıları : Milano - Pisa&Floransa - Roma 



Yorumlar

  1. Hazine gibi bir yazı! Sevgi♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büşra çok teşekkür ederim, böyle yorumlarla nasıl mutlu oluyorum anlatamam ♥

      Sil
  2. Yasasiin uzun aradan sonra donduun!
    Ne guzel olmus bu rehber, cok kapsamli, cok akici. Kasim'da Roma'ya gidiyoruz birkac gun, okuyacagim yazilar belli oldu simdiden :)
    Gorsellere bayildim bu arada, cizimler kimin elindense, harika! Ve cok tesekkur ederim, blog dunyasinin bana kattigi en super seylerden biri bu arkadasliklar, cok sansliyim ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Özgecim ben cidden iptal haldeyim, iş inanılmaz yoğun. Şurada yorumlara cevap vermek bile lüks oldu; bırak yazı yazmayı. Yazıyı 2 haftada bitirebildim evet normal saatlerde gelebildiysem yazabildim. Gezi konulu bir yazımı beğenmiş olman benim için çok önemli. Senin yazıların kriterim çünkü :) Bana ait olmayan görselleri genelde linklendiriyorum. Üzerine tıklarsan orjinal sitesine yönlendirilirsin canım.
      Çok güzel kalpler tanıyorum blog aracılığı ile ve iyi ki diyorum ♥ ♥

      Sil
  3. Merve'cim, seni burada görmek harika ne kadar yoğun bir dönemden geçtiğinin de farkındayım.
    İtalya gerçekten Avrupa'da "ilk" olarak gitmek istediğim yer. Fazlasıyla, bilgilendirici ve zengin bir post olmuş, öncelikle bunun için teşekkürler.
    Ama seni özledim-özledik...
    Her şey biran evvel düzene girer, ve seni daha çok görebiliriz.

    Bursa'dan sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkındayım Ersin çok aşırı boşladım. Ama sen de az çok farkındasın yoğunluğu ve bitkinliğimi. Çok sevindim beğenmene, en kısa zamanda inşallah güzel bir rehber olur sana bu yazı. Senin gözünden senin kaleminden de okuruz oraları. Sanat kokuyor sokaklar, kendini oraya ait hissedeceksin :) Ben de sizleri ve blogumu çok özledim. Yazmadıkça uğrayamadıkça suçluluk hissediyorum bildiğin. Arada kaçırdığım yazılar bile olmuş. Kapatmak lazım arayı :) Umarım her şey en kısa zamanda hepimiz için düzene girer... 2015'ten çok umutluyum :)

      Sevgiler arkadaşım :)

      Sil
  4. Aman Tanrım, bu kadar güzel içerikli bilgilendirici ve harika görselleri olan yazıda ben de varım! :))) Hep hep hep çok keşifçi kalmamız dileklerimle, kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezen ah ne kadar sevindim beğenmene, çok teşekkür ederim :)) Evet bize keşiflerimizin artması için tatili bol olan birer iş diliyorum :)) Benden de kocaman ♥♥

      Sil
  5. Muhteşem! Daha çok gez, daha çok yaz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikom evet hatta daha çok gezelim beraber! ♥ yazması kolay :)

      Sil
  6. Mervecim çok güzel bir yazı olmuş...Çok şey öğrendim sayende...Kopyaladım yapıştırdım masa üstüne..Lazım olur diye :)) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana Güliz Ablacım :) Bir gün giderseniz bol bol kulağım çınlasın iyi anlamda :))) Mutlu ve keyifli bir gün olsun!

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Bir süredir girmiyordum geç cevap için kusuruma bakma. Çok çok teşekkür ederim Nilcim :))

      Sil
  8. Ben üçüncü bir grup olarak kendimizi hatırlatmak istedim, ' Tatil sonrası manik depresifler' bu nedenle gitmiyoruz biryere. Peki neden? Dönmeden iki gün önce isyaaaaannnn şarkısı dilimizde, dönerken küççük Emrah modunda, döndükten sonraki yaklaşık bir ay boyunca psikopata bağladığımız için üç senedir tatil yapmıyoruz:)) İşin garip tarafı cidden huzurluyum, kafam rahat:) Ben buna para yok huzur var diyorum:))) Özledim seniii:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Canıım bence zincirleri kırıp gitmelisiniz bu sene! Tüm sene onun için çalışıp çabalayınca bence güzel bi terapi oluyor aslında depresyona sokmuyor :) Ben biraz kendimleyim bu ara gelemiyorum buralara. Yazacak kadar bile toplayamıyorum kafamı :) İnşallah döneceğim en kısa zamanda, ben de burayı ve sizleri çok özledim ♥

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook