Ajanda - Ekim

Artık yavaş yavaş içi ürperten akşamları, hüzünlü renkleri ile sonbahar Ankara'ya pek yakışır. Gündüz gezmek istersin sokakları boydan boya, akşam ise kapalı bir mekan ararsın sıcak bir şeyler içmek için. İnsanlar kapanırken içine; Ankara dışa dönük olur bu aylarda. Perdeler açılır, sergi salonları hareketlenir. Sanki uyanır birden şehir... Ankara'da 4. yılımı bitiriyorum bu Ekimde ve umarım (diyorum çünkü sözlerimi tutamıyorum) düzenli bir tiyatro izleyicisi olacağım ve iş çıkışında dahi olsa sergilere gideceğim. Ve yine umarım diyerek "Ajanda" serisine başlıyorum:

TATBİKAT SAHNESİ : Bir Deli'nin Hatıra Defteri 

Devlet Tiyatrolarındayken bilet bulamadığımız her sezonu hüzünle kapattığımız Bir Deli'nin Hatıra Defteri şimdilerde Tatbikat Sahnelerinde! Adını 1940'ta kurulup 9 sene sonra kapatılan Devlet Konservatuarı Tatbikat Sahnesinden alan ve Behzat Ç. furyasından sonra Erdal Beşikçioğlu'nun Nadir Koçoğlu ile birlikte kurduğu Tatbikat sahnesi geçen sene 1 Mayısta Mezarsız Ölüler ile Ankara'da açılışını yaptı. Ankara izleyicisinin ihtiyacı olan enerjiyi ve yeniliği vermeyi amaçlayan Tatbikat Sahnesi, 25 kişilik ekipleri ile yeni yetenekleri de tiyatroya kazandırmaya çalışıyor. Listeme bu sene Mezarsız Ölüleri eklerim diye düşünürken Bir Deli'nin Hatıra Defterini sitede görünce önceliği bu oyuna verdim. Beklentim büyük!

Kaynak : Hürriyet 


CERMODERN : Steve McCurry 

Evet siz de benim gibi söyleyişiyi kaçırdınız. Çünkü işten çıkış saatiniz sizin de abuktu, yetişebilmek adına izin de alamadınız. Sağlık olsun! Ünlü fotoğrafçının ikonik bir hale gelen bir çok fotoğrafının bulunduğu sergiyi listeme aldım bile bizler için. Sergi 13 Aralık'a kadar devam edecek.

Kaynak : Diriliş Postası 

CERMODERN : Tasarım Pazarı 

Tasarım pazarları İstanbul'dan sonra Ankara'da da daha sık duymaya başladığımız bir oluşum oldu. Geçen sene Siyah Beyaz Galeri'deki Popup Pazar ve yaz başında Karum Tasarım Panayırı türünün en iyi örnekleriydi. Şimdi ise şu ana kadar en kapsamlı olacağını düşündüğüm 3-4 Ekimde Cermodern'de olacak Tasarım Pazarı beni en çok heyecanlandıran etkinliklerden biri. Evet hala bir çoğumuz için tasarım=uçuk fiyatlar algısı var. Haksız da değiliz ama gerçekten gidip görmeye değer olduğunu düşünüyorum. Ben insanların yeteneklerine hayran kalarak dahi mutlu olabiliyorum mesela ama aradan bütçeye uygun parçaları bulup satın alabilme olasılığı da güzel!





ANKARA SANAT TİYATROSU : Ferhangi Şeyler 

Yıllardır büyük ilgiyle takip edilen tek kişilik oyun 12-13 Ekim'de Ankara Sanat Tiyatrosunda. Ferhan Şensoy'u sahnede izlemek eminim çok keyifli olacak. Nice stand-up'lar kapalı gişe oynarken kesinlikle gidip görülesi bir oyun olduğunu düşünüyorum.


ÇAĞDAŞ SANATLAR MERKEZİ : Dünyanın Renkleri

Çankaya Belediyesi bünyesindeki Çağdaş Sanatlar Merkezinde sezon beklentimi çok yükselttiğim "Dünyanın Renkleri" sergisi ile açılıyor. Dünyaca ünlü bir çok sanatçıya ait eserlerden oluşan kişisel koleksiyonuna, Türk ressam ve heykeltıraşların eserlerini de seçip ekleyen Ernst August Quensen Ankaralıları 5-31 Ekim tarihleri arasında sanata doyuracak. Bir sonraki durakları İstanbul ve İzmir olacakmış.



Kendimi ürkütmemek adına ajandayı doldurmadım. Yine de gözünüze farklı şeyler çarparsa benimle paylaşın :) O zaman hadi sezon açılsın!

Yorumlar

  1. Hiç birine gidemeyecek olmak ne kötü :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serram keşke olabilsek aynı şehirde! Bir çay bile yeterdi bize...

      Sil
  2. Ahhh merve büyük şehirlerin güzellikleri...Küçük şehirlerin iç çekişleri....Öpüldün....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu zaman bu curcunadan kaçmak istediğimi hissediyorum garip bir alışkanlık oluyor ne burasız ne buralı... Öyle bir şey işte :) Ben de öpüyorum Güliz ablacım.

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook