Ajanda - Kasım

Ekim ayını bir kaç etkinlik ve mekanın hiç umduğum gibi olmaması hayal kırıklığı, sonrasında milli yas döneminde bazı etkinliklerin kasım ayına ertelenmesi ile bitirmiş olduk. Hiç kimsenin canı yanmasa keşke, ertelenen hayatlar değil de konserler, tiyatrolar olsa sadece...

Bir kaç gün gecikmeli de olsa listemde olanları ve ben gidemesem de sizlerle paylaşmak istediğim bir kaç Kasım etkinliğini derledim.

Gökyay Vakfı Satranç Müzesi

Ankara'da son 3 senedir Ulus semtini yüzü değişiyor. Altındağ belediyesinin bu konudaki çalışmalarını takdir ettiğimi buradan da vurgulamak istiyorum. Alt yapısı dahil olmak üzere binaların restore edilmesi, sanat evlerinin, müzelerin buralara taşınıyor olması ve yenilerinin açılması aslında benim kanaatim olan değerinin verilmesine sebep oluyor. Umarım bu enerjisi katlanarak artar ve kozmopolit semtleri olur Ankara'nın da hep karşılaştırıldığı büyük kardeşi İstanbul gibi.

Ulus'ta geçtiğimiz ay ufak bir hareketlenme daha oldu. Türkiye'nin sertifikalı ilk satranç müzesi Gökyay Vakfı Satranç Müzesi açıldı. Akın Gökyay 1975'te Milano'da almak için 3 gün beklediği ilk satranç seti ile başlamış koleksiyonuna. Gezdiği her ülkeden de koleksiyonuna yeni bir set eklemeyi de ihmal etmemiş. Şu an 540 adet satranç seti mevcut müzede. Özel seriler, ülkelere ait izler barındıran setler, bir çok farklı malzemeden üretilmiş olmaları bu koleksiyonu daha da özel kılıyor. Satranç ilgi alanınızda olmasa dahi gidip görülmesi gereken bir müze, üstelik 2016'ya kadar da ücretsiz olarak ziyaret edilebiliyor.



MEB Şura Salonu : Ankara Nordik Müzik Festivali

Tabi ki Oh Land diyorum :) Şimdi bu konser bana çok farklı duygular hissettirdi. Oh Land Ankara'daaaa !!! ve MEB Şura nedir ya? Salonu tanıyorum o salon benim bildiğim salon ise (ki evet bildiğim salon) orada nasıl bir konser olacak bilemiyorum bu konuda tedirginim, ikilemdeyim. Neyse siz benim gibi çok düşünerek hareket etmek istemiyorsanız biletler tükenmeden alın!

27 Kasım: Wardruna
28 Kasım: Jaga Jazzist
29 Kasım: Oh Land


Ankara Devlet Opera ve Balesi 

Bugün Açılış Gösterisi ile sezonu açıyor. Asıl izlemek istediğim Carmen ve Othello'ya daha aylar var ama eğer fırsat bulabilirsem Ali Baba & 40 ve Cindirella da gitmek isteyeceğim operalar arasında.



ATO Congresium : Güzel ve Çirkin

Buraya bir maşallah yazacağım çünkü Ankara coştu sevgili etkinlik takipçileri :) Broadway ayağımıza geldi :) Oscar ödüllü animasyon filminden sonra müzikali ile de yıllardır Broadway sahnelerinde yerini kimselere kaptırmayan Güzel ve Çirkin  26-27-28-29 Kasım'da ATO Congresium'da gözlerimizi şenlendirecek.


İstanbul Bonusu 
Salon İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı : National Live Theatre 

Benedict Cumberbatch'li Hamlet, Carey Mulligan'lı Skylight ve kendisi başlı başına yapıt olan "Fareler ve İnsanlar" National Live Theatre ve Salon İKSV işbirliği ile kasım ayında bambaşka bir deneyim yaşatacak İstanbul'da. Sinema tadında tiyatro keyfi yaşayacak olan izleyicilere "best seat in the house" vaadi veriliyor. İstanbul'dakilerin kaçırmaması gereken bir deneyim bence, hatta Ankara'dan da bir haftasonu kaçamağını hak ediyor!








There's a restlessness in me 
Keeps me up until the dawn 


Son olarak Merve der ki : Hiç bir sonuç ve/veya değişim size umudunuzu ve enerjinizi kaybettirmesin!

Güzel bir ay bizi bekliyor olsun lütfen 






Diğer Müze Yazıları İçin :  Ulus - Çengelhan Rahmi M. Koç Müzesi - Divan

Ajanda Serisi için : Ajanda 

Yorumlar

  1. Ben bu ajanda serisine bayılıyorum ve Kasım ayının dopdolu olmasından çok mutluyum!
    Bu geceye de alarm kurdum resmen Hamlet biletleri için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok mutlu oluyorum böyle yorumlar gelince çok teşekkür ederim Özgecim ya :) Biz denk gelemesek de senden yorumlarını alırım oyun hakkında! Yaşasın kış ayları etkinlikleri :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook