Minik Hedef Listesi

Adettendir her sene sonu, yeni gelen yıl için hedefler koyarız. Hatta listeler hazırlarız : daha iyisi, daha yenisi, daha daha derken liste uçar gider. İstemek sonsuz, hayal etmek serbest. Ama iş hedef koymaya gelince daha gerçekçi olmak her zaman iyidir.

Kısa veya uzun vadeli hedeflere ulaşmak motivasyonu oldukça yükselten bir etken. İlk başta hedef koyma heyecanı ile aklımıza gelen "daha iyisi ve en iyisi" için önce daha küçük, daha ulaşılabilir hedefler koymak gerekiyor. Öf böyle de hedef mi olurmuş demeyin, o küçümsenen minik hedefler sonrası için büyük altyapı oluşturacak, basamak basamak gitmek özgüveninizi tazeleyecektir.

Tüm bunları ve geçmişte bize hayal kırıklığı yaratan şeyleri düşünüp; bu sene yüksekten uçmayı bir kenara bırakıp daha olası şeyler üzerinden bir liste yapmaya karar verdik ben ve sevgili Gülçin'im.

İşte benim mütevazi ve makul hedef listem :)

Daha Çok Kitap Okumak

Evet Pinterest çok ilham veriyor ve Instagram sayesinde süper yetenekler keşfettim kabul ediyorum ama akşamın son saatlerinde bilgisaraya veya telefona gerçekten bakamayacak haldeyken bu sitelere gömülmek çok akıllıca değil. Kendimi bu konuda terbiye etmem gerekiyor (Kitabın kapağına çift tıkladığım gün bu kararı almalıydım)





Harika (wanted to read) kitap listem var. Ayrıca 30 yaştan önce bitirmem gereken kitaplar var bir çoğu kalın kitaplardan oluşuyor. Ama çook keyif alacağım bir hedefi gerçekleştirecek olmaktan hiç şikayetçi olmayacağım muhtemelen.

Sağlıklı Beslenme 

En kolay gerçekleştirebileceğim hedef bu olmalı diye düşünüyorum. Her şeyin sağlıklı ve besleyici alternatifleri var. Ve yemek yapabilen bir insanım. Sanırım :)





Ara öğünlere ağırlık vererek ve öğlen yemeklerimi evden  götürmeye devam ederek bu hedefimi rahatlıkla tutturacağım. Kahve'yi azalttım hatta bıraktım diyebilirim eski halime göre. Fakat bu sefer çay ve bitki çaylarına çok yüklendim. Bunların hepsi gerçekten yararlı mı benim için? Belki de tarçınlı çay düşündüğüm kadar masum bir şey değil. Üzerine araştırma yapmadan alışkanlık edinmemeyi öğrenmeliyim. Gıda intölerans testleri ne kadar yararlı? Bunu da araştırmalıyım.

Minimum Eşya - Minimum Tüketim

Eşya detoxu ne zamandır aklımda. Neler biriktirmişim, neler almışım haddi hesabı yok. Yeni eve taşınırken bir çok eşyadan kurtulacağım. 1 yıldan fazladır giymedim kıyafetleri, anlamsızca biriktirdiğim kağıtları, hatıra diye saklamayı abarttığım objeleri hemen paketleyip uygun yerlere göndereceğim



Ve sonrasında da almış olmak için almayacağım, kullanacağımdan emin olmadığım hiç bir eşyayı eve sokmayacağım. Gereksiz tüketime kocaman bir set çekeceğim.

Seyahate Daha Çok Zaman ve Para Ayırmak

Tüketimi azaltıyor olmak bütçemde küçümsenmeyecek bir yükselişe sebep olacak eminim. Asıl yapmak istediklerime ayırabileceğim paralar ciddi bir motivasyon benim için. Bunlardan en önceliklisi : seyahat. Para tamam gelelim zamana. 





Zaman konusunda biraz fazla hayıflanan bir nesiliz. "Zaman yetmiyor" en büyük şikayetimiz hatta belki de en büyük yalanımız. Vaktimizi nelerle geçirdiğimizi dürüstçe tartmalıyız. Belki de o zamanı biz yaratmıyoruz.

Biliyorum ki pek çok haftasonu "yorgun" olduğumuz tezini savunarak eve kapandık ya da şehir içinde bir yerlere gittik. İçimizdeki keşif duygusunun önüne para geçebilir ama "yorgunluk" asla! Uzun izinleri olan işlerimiz yok ama haftasonu kısa yolculuklarla bile göçmen genlerimizi mutlu edebiliriz.

Bloga Daha Sık Yazı Yazmak


Bu hedef sanırım bir çok blog yazan kişinin hayali: Haftada bir kaç yazı yazmak. Ama benim şu anki tempomla biraz zor görüyorum. Bir tarifi bir kaç kez deneyip, en güzel halini yapmaya çalışmak, yaptıktan sonra (ki bu mevsim ancak haftasonu olabiliyor) güzel bir ışıkla fotoğraflamak, bir DIY projesini (tabi yine haftasonu) tasarlamak, yapmak ve fotoğraflamak... Bunlar vakit ve GÜN IŞIĞI istiyor :)) Onlarca tarif ve kendin yap projesi sırf içime sinmediği için blogta yerini almadı. Haftasonlarını (eğer evdeysem) daha verimli geçirmem gerekecek bu hususta. O zaman haftada bir diyelim mi? Evet haftada bir blog yazısı yazmak.



Yavaşlamayı Öğrenmek

En çok ihtiyacım olan hedef bu belki de. Yavaşlamak, nefes almak, dinlenmek, koklamak, düşünmek, duymak... Tüm bu hedeflerin tüm bu koşuşturmanın içerisinde kendimi unutmamak.




Yavaşlamak. Asıl önemli olana odaklanmak. Bazen dışarıdan bakmak olaylara.

Nasıl yapacağımı da pek bilmiyorum laf aramızda.Var mı bir tavsiyeniz?  Her ihtiyacım olduğunda bir yerlere kaçma fırsatım olmayadabilir çünkü. Bunu kendi rutinimde de keşfetmem lazım. Yavaşlamayı öğrenmek en huzur veren ve en temel hedefim olacak.

Bu listeyi hazırlamadan önce tek yapmanız gereken şey pozitif olmak ve geçmişinizle barışmak :) Sonra o kağıt ile kalem illa ki bir yerlerde bulunur!

Hedeflerinize huzur, mutluluk ve sağlıkla ulaşabileceğiniz bir yıl olsun 2016 !


*Fotoğrafların kaynağı için üzerine tıklayın.

Yorumlar

  1. Ya hepsini ben de is ti yo rum! Mükemmel bir liste olmuş <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep beraber el ele yapalım şu işi haydi ♥

      Sil
  2. Merve'ciiim, önce kocaman bir günaydın!

    Öyle haklısın ki küçük görünen kararlarla adım adım hedefler koymaya, çünkü devasal hedefler koyduğumuzda ve ulaşmayı güçleştirdiğimizde kendi moralimizi bozuyoruz farketmeden.

    Hepimizin ihtiyacı olan o gün ışığı yüzünden de çok haklısın haftada 1 blog yazısı diye düşünmeyi. :) Geçenlerde yemek fotoğrafçılığı atölyesine gittim, eğitmen, yemek fotoğrafı asla akşam ışığında çekilmez dedi, daha ne desin! :) Yemek postu yapmayı bıraktım resmen :D

    Bu arada yavaşlamaya en iyi gelen şeylerden biri yoga bana kalırsa, fırsatın olursa çok öneririm. Hatta içimden ben de Ankara'ya gelebilirsem birlikte gideriz demek geliyor ama henüz önümü göremedim bu konuda :)

    Yazılarını çok seviyorum ayrıca, keşke haftada 1 değil de her gün yazabilsen :)

    Harika bir gün olsun, öpüyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün gecikmeli günaydııın :))

      Cidden akşam istediğin ortamı ya da yapay ışığı yarat o gün ışığındaki güzelliği olmuyor. Blog'a ilk başladığımda (şubat ayıydı) mecbur uzun süre akşamları çekmiştim fotoğrafları, bazen gaza geliyorum aynı yemekleri yapıp görselleri değiştirmeyi hahaha. Çok çılgın bir fikir ama bak olabilir :))
      Yogayı düşünmüştüm bu bahar başlayim diye sonra araya başka şeyler girdi ama bu sene öncelik verebilirim. Ankara'ya gelirsen harika olur beraber gitmek.
      Böyle yaz dedikçe çok çok mutlu oluyorum. En büyük motivasyonum bu oluyor blog için ♥
      Keyifli bir hafta ortası olsun. Ben de öpüyorum canım ♥

      Sil
  3. Üniversite bitene kadar her yıl yeni yıl arifesinde kararlar alıp onları babamın getirdiği ajandanın ilk sayfasına yazardım . Yapabildiğim şeyler oldupunda açıp bakardım ama bazen o kadar uç hedefler oluyordu ki açıp bakmak istemiyordum :) şimdi bu yazıyı okuynca tekrar yapmak istedim kararlar listesi , bu defa senin listenden yola çıkarak gideceğim . Ahh br tek sağlıklı beslenme benim için biraz uç bir hedef :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı beslenmek derken Karatay stili değil tabi yanlış anlaşılma olmasın hahaha :)) Her şeyi evde yapıyorsun neredeyse canım daha ne olsun :) Senin güzel defterlerinden birini al kucağına, kahveni de al keyifle yap listeni ♥

      Sil
  4. Bu yazıyı okuyunca fark ettim ki, ben sürekli hedef koyuyorum kendime. Hedeflerimin hepsini her zaman gerçekleştiremiyorum ama, ciddi bir enerji kaynağı oluyor bana.
    Doğru yoldayız arkadaşım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl diyorlar sizin orada "gazla çalışıyoruz" hahahah :)) En güzeli hayalleri ve hedefleri canlı tutmak. Ayrıca bu liste şimdilik, sonradan güncellenir de yani :)

      Sil
  5. Mervecim ne güzel planlar ne güzel hedefler koymuşsun.
    Daha Çok Kitap Okumak
    Şöyle baktımda 30 yaşına kadar okuman gereken kitapları..Benim 40 yaşa basmama az kala..Bu listeye göre çok gerilerde kalmışım:)) Oysam severim kitap okumayı :))
    Sağlıklı Beslenme
    İşte bunu az çok yapabiliyorum sanki :))
    Minimum Eşya - Minimum Tüketim
    Son zamanlarda bende bunun planı içerisindeyim..Ama tam başarıya ulaşmış değilim :))
    Seyahate Daha Çok Zaman ve Para Ayırmak
    Kesinlikle bu şıkkı hepsinden çok tuttum...Şimdilik çocuklarla zor ama..Elimizden geldiğince..En azından yurt içi...
    Bloga Daha Sık Yazı Yazmak
    İlk blogumu açtığımda günlük yayın yapıyordum Mervecim..Şimdilerde 15 güne düştü neredeyse..Benimde senin gibi kararlar almam lazım kesin...
    Yavaşlamayı Öğrenmek
    İşte bunu nasıl başarsak bilmiyorum..Saatlerle yarışırken..:(
    Listenin aynısı akşam aile kuruluna sunulacak bakalım neler çıkacak..
    Sevgiler canımcım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi koşullarımıza göre şekilleniyor tabi Güliz ablacım. Ersin'e de söylediğim gibi yukarıda, şimdilik böyle bu liste yarın ne olur meçhul :) Bakarsın sadece seyahat etmeye vaktim var hahaha :) Ne de güzel hayal oldu bu :) Şu minimum eşya minimum tüketim hepimizi bir rahatlatacak gibi ne dersin? Saatlerle yarışırken kendimizi unutmadığımız, keyifli ve en önemlisi sağlıklı bir yıl olsun en büyük dileğim de bu :) Benden de sevgiler ♥

      Sil
  6. geçen yılbaşında yaptığım bir liste vardı benim de. isteklerimiz aynı biliyor musun! hepsi benim de çok istediğim şeyler. şimdi bunu okuyunca bu yıl da bunları istediğime karar verdim. maddi isteklerin hiç biri buradakiler kadar mutlu etmezdi beni. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen koştum bloga okudum Büşra ya harika bu kadar örtüşebilir listeler :)) Gerçek mutluluğu ve huzuru ararken hep bunlara odaklanmak zaten en mantıklısı. Maddi şeyler geçici. Her şeyin son kullanma tarihi varken üstelik :)

      Sil
  7. Daha çok blog yazalım, okuyalım, eğlenelim... :)

    Benim de kitabım çıktı geçen hafta!!! :)

    Ben de beklerim... İyi günler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun dileklerimi iletmiştim geçen hafta :) Ben takipteyim sizi zaten :) Tekrar kutlarım, başarılarınız artarak devam etsin! Keyifli haftasonları olsun.

      Sil
  8. merhabalar, üzerinde çalıştığımız ve şuan deneme aşamasın da oldugumuz sitemiz http://tanitiminiziyapalim.blogspot.com.tr/ destek verirseniz çok seviniriz. Sağlıcakla kalın.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok faydalı olmuş tanıtım yapmak isteyenlere, teşekkür ederim sevgili İzmir Leydisi.

      Sil
  9. Ay ne güzel bir blog bu, keşfettiğime çok sevindim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meriç bunları senden duymak beni çok sevindirdi :) Yeni blog da harika! Fikrine sağlık.

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook