Portakal ve Mandalinalı Zeytinyağlı Kereviz

Kış sebzeleri inan çok tatlılar. Böyle vitamin dolular, kolay pişiyorlar ve inanılmaz lezzetli oluyorlar. Kış çocuğu da değilim anlamadım bu sevgi nereden? Aslında biliyorum bak : biz çocukken Adana'da yazın yemek yenemezdi. Sıcaktan su ile karnını doyururdun. Domates salatalık, bir de o Çaysüt'ten alınan teneke peynirden peyniri çıkarırdın al sana yemek olurdu. Bayılmamak adına bol bol ayran... Karpuz-peyniri de unutmayalım tabi. En zevklisi o karpuzu bahçede yemekti. Suyunu yere döke döke çekirdekleri toprağa atarak yemesi en güzeliydi. Dilimlerden küçük suratın tabi, yanakların karpuz olur böyle. İşte böyle geçince yazları ben sebzeyi kışın yemişim, sevmişim ve benimsemişim.

Kereviz ile sarımsaklı yoğurt içerisinde tanışmıştım ama portakallı halinin yerini (iddia ediyorum) hiç bir zeytinyağlı yemek tutamaz.






Malzemeler:
  • 2 adet büyük boy kereviz
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 küçük kavanoz hazır garnitür (300gr)
  • 1 büyük portakal
  • 2 orta boy mandalina
  • 1 su bardağına yakın zeytinyağı
  • Tuz
  • 1 adet kesme şeker

Soğanları (ne çok kalın ne de çok ince olacak) halkalar halinde doğrayın. Kerevizleri soyun ve aynı şekilde doğrayın. Pilav tenceresi ya da karnıyarık tenceresi diye tabir ettiğimiz tencerenizin en altına zeytinyağın yarısını ekleyin. Soğanları en alta dizin, üzerine kerevizleri dizin. Yıkayıp süzdüğünüz garnitürü üzerine serpiştirin. Tuzunu ekleyin. Portakalı ve mandalinaları sıkıp, sularını üzerine gezdirin. Bir kesme şekerinizi de ortasına koyduktan sonra kalan zeytinyağının yarısını (çeyrek su bardağı) üzerine ekleyin ve kısık ateşte kerevizler yumuşayıncaya kadar pişirin. Yemek pişince ocaktan alın ve ilk sıcağı geçince kalan zeytinyağını üzerine gezdirin, soğumaya bırakın. Her zeytinyağlı yemek gibi bir gece dolapta beklediği zaman çok daha lezzetli olacaktır.





Bol vitaminli, sebzeli sofralarınız olsun :)

Yorumlar

  1. Bugün kahvaltı edemedim, kereviz çok sevmemem rağmen; bende bir iştah belirtisi oluştu, evde olsam kesin girişebilirdim. :)
    Çok sevgiler Merve'cim... Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ersincim :) Kereviz çok favori bir sebze değil ama bence olmalı herkes kereviz yemeli yedirmeli :) Şifa niyetine mis :)

      Sil
  2. pek severim portakalli zeytinyagli kerevizi, hatta mevsiminde ayva da eklerim, oyle de cok guzel, guzel gecsin gunun Piece of cake

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayvayı duymuştum ofisteki bir arkadaşımdan da, ama hiç denemedim. Eminim öyle de güzeldir. Size de çok keyifli bir gün diliyorum :)

      Sil
  3. Of Yine muhteşem! Piece of Cake'in yemek tariflerine baktıkça uzak diyarlara gidiyor aklım, pişirip pişirip yiyorum :D Nası büyülü bir dünya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek yemek mi güzel pişirmek mi şu an karar veremedim :) Yapıp sonra da yemek sanırım en güzeli hahaha :))

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook