If I Could Turn Back The Hands Of Time*

"Zamanda yolculuk" kavramının gerçek olabilme ihtimali, paralel evrenler, zaman çizgileri, zaman makineleri hayal gücümün en kıyak köşesine taht kurmuş ve  hakkında konuşurken dahi beni heyecanlandıran şeyler olmuştur hep. Geçmişi değiştirmeye ya da geleceği merak etmekten ziyade şimdiki teoriler ile desteklendiğinde (bu konudaki yarım yamalak bilgilerim ile) bunun bir gün bilim kurgu olmaktan çıkacak olması ilgimi çekiyor. Baya baya inanıyorum ya. İşte herkesin adrenalin anlayışı farklı :) (Hocam bu beni "geek" yapar mı?)

Yeni bir yıla girmişken ve geçmiş-gelecek kavramları kafamızın içinde uçuşuyorken; e bir de hava muhalefetinden evlere kapanmışken sizler için keyifle izlediğim "Zaman Yolculuk" temalı filmleri biraraya getirmek istedim. Listede izlemedikleriniz vardır hatta sonrasında izleyip keyifli bir akşam geçirmenize vesile olurum kim bilir :)

  • Paris'te Gece Yarısı (Midnight in Paris)

Paris'e aşık eder! Niye gidemedik bu yaz lanet olsun bu kapitalizme diye isyan ettirir! Woody Allen'ın senaryosunu yazdığı ve yönettiği film romantik/bilim kurgu türlerin başını çekiyor. Tabi ki Paris'te geçiyor olması romantikliği bold harflerle yazdırıyor. Müzikleri ile Paris Yazar Gil ile nişanlısı Inez düğünlerinden önce minik bir Paris tatiline çıkıyorlar. Gil bir gece yarısı 1920'lerin Paris'i ile tanışıyor ve harika görüntü ve müziklerle dolu yolculuğu başlıyor.

  • Zaman Yolcusunun Karısı (The Time Traveler's Wife)


Audrey Niffenegger'in aynı adlı romanından uyarlanan film romantik/dram/bilim kurgu olarak sınıflandırılıyor. Romanı okumayı tercih ederdim belki de ama önce filmini izlemiş oldum. Claire ile Henry ve onların zaman zaman heyecanlı, zaman zaman hüzünlü olan aşk hikayesi. Henry açıklanamayan bir nedenden ötürü zamanda istemsiz yolculuk ediyor. Tanıştıklarında Claire 6, Henry 36 yaşında...

  • Yıldızlararası (Interstellar)

Sizlere bilimkurgu filmleri derlerken hemen hepsine ağladığımı fark etmem de garip oldu. Inception'ın yönetmeni Christopher Nolan'ın yönettiği Interstellar solucan delikleri, paralel evrenler çok güzel işlenmiş. Paralel bir evrenin varlığına inanmayı çok istediğiniz anlar olabiliyor, filmi izlerken tek düşündüğüm Sedef'ti...

  • Zamanda Aşk (About Time)

Filmin bendeki en büyük etkisi doğal olmasıydı. Çekimler doğal. Böyle içerisine çekiyor izlerken. Babası (ki çok severim Bill Nighty) Tim'e (Harry Potter'daki Bill Weasley oley) ailelerindeki erkeklerin zamanda yolculuk yapabildiğini söyledikten sonra Tim'in bu özelliğini hayatında neleri düzeltmek için kullandığını işleyen ve bunu çok da güzel bir aşkla süsleyen bir film. Eğlenceli, samimi ve zaman zaman pıt pıt ağlatan bir film.
  • Göl Evi (The Lake House)

Sinemaya gittiğim günü hala hatırlıyorum. Sandra Bullock ile Keanu Reeves'in birarada oluşu daha tanıdık yapıyor filmi. Kate ile Alex birbirlerinden 2 yıl farkla aynı muhteşem göl evinde yaşayan iki kişi. "Sihirli" posta kutusu sayesinde birbirleri ile mektuplaşarak birbirlerine ulaşma çabalarını keyifle izleyeceksiniz. 
  • Predestination 

Polisiye/bilim kurgu türünün en etkileyici örneklerinden biri. Başından sonuna kadar heyecanı düşmeyen, anlayıp anlamadığınızdan emin olamayacağınız bir paradoksu konu alıyor. Zaman yolculuğu yaparak olası kötü olayların olmasını engelleyen bir ajanın nasıl desem kafa karıştıran hikayesi :) Film bitince "yok artık" diye kendi kendinize konuşabilirsiniz. 
  • Geleceğe Dönüş I-II-III (Back To The Future I-II-III)

Veee tabi ki zaman yolculuğu, zaman makinası terimleri ile ilk buluşmamız, ilk göz ağrımız : Geleceğe Dönüş. Doktor ile Marty'yi nefesim kesilerek izlediğimi hatırlıyorum. İzlediğinizi varsayıyorum :) Ama bu listeye yazmasam olmazdı! Tekrar izleyin, tek tek izleyin, ard arda izleyin. Keyiflenin :) 
  • Bonus : Doctor Who Serisi 

Kitap ile başlayan hayranlığım dizileri şu ana kadar neden izlememişim dedirtti bana. Gezegenler, Tardis ve Zaman Lordları ile yeni kavramlarla tanıştıracak keyifli bir seri. 


* R. Kelly'den geliyor sıradaki parça :)

** Görselleri filmlerden esinlenmiş illüstrasyonlardan seçtim. Kaynakları için üzerlerine tıklayabilirsiniz.

Yorumlar

  1. zaman yolcusunun karısını izlememişim bak :) izlemek lazım fırsat bulunca. güzel bir derleme olmuş canım (öpücük)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehehe sevindim beğenmene :) umarım fırsat olur izlersin Funda'cım.

      Sil
  2. Neredeyse tamamını izlemiş olmam beni de geek yapar mı hocam? =)

    Çok seviyorum ben de bu türleri - hele interstellar inanılmazdı! Hayalgücünün sınırlarını zorlamışlar gerçekten o zaman bükülmesi olayında.

    + İlüstrasyonlar harika, çok sevdim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmaz evladım! Yapadabilir aslında :)) Çok keyifli oluyor izlemesi, kafa yorarken filme günlük telaşı unutuyorsun. İlüstrasyonları ben de çok sevdim :) Harika bir haftasonu olsun canım!

      Sil
  3. İzlemediklerimin hepsini not aldım! Yaşasın haftasonu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet hemen izlemelisin kenk! Hatta bir daha ben de izleyebilirim :)

      Sil
  4. WOnderful posters!

    Hope you had a great Xmas time!
    Happy New Year :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
  5. Hepsini izledim hepsini ayrı ayrı severim, hatırladım izleyesim geldi tekrardan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havala soğuyunca aklıma film izlemekten başka toplu aktivite gelmiyor valla ben de izleyebilirim bir kaçını yeniden :)

      Sil
  6. Ay burası ne harika bir yermiş, tam bana göre bir blogmuş, olleey!! Bu listede sadece Predestination'ı izlemedim, diğerleri ise çok çok sevdiğim filmler. Hatta ''About Time'' o kadar özel bir yerde ki benim için, çok hassas olduğum bir dönemde izlemiş ve bol bol ağlamıştım, çok iyi gelmişti bana. Zaman yolculuğu kesinlikle en güzel sinema konularından biri, hikaye ve kurgu iyi olduğu sürece hiç yanıltmıyor ve hep yeni pencereler açıyor zihinde. Hadi ben blogunu keşfe devam! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzümdeki koca gülümseme sebebi şu an bu yorumlar. About Time beni de izlerken çok etkilemişti. Ağlamazdım ben eskiden. Artık tutamayan bir Merve var. Akıyor gidiyor... Sürekli bu konuda film izlesem bıkmam zaten. Farkında olmadan biriktirmişim bunları zihinde.

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook