Meksika Usulü Sıcak Çikolata




Hepsi fil hafızalı damağım yüzünden. Yediğini unutmuyor. Unutmadığı gibi sevdiyse eğer aklına düşürüyor. Yıllar yıllar önce Taksim'deki Ara Kafe'de içtiği sıcak çikolataya bayıldığı için geçenlerde kanıma girdi. Ama öyle alelade bir akşam içeceği olsun istemedim. Koşuşturmasız bir zamanımda keyifle içmekti aklımdaki.

Bu sabah bembeyaz bir sabaha uyandık Ankara'da. Perdeyi aralayıp 20 cm kar gördüğümde bugünü keyif günü seçmiş ve öğle yemeği niyetine sıcak çikolata yapmayı aklıma koymuştum bile.

Peki nedir bu tarifi diğer sıcak çikolatalardan farklı kılan peki? Görünüşte hiç bir fark yok ama tadının baharatlı ve hafif acı olması onu bambaşka bir içecek yapıyor. Toz sıcak içeceklerden sıkılanlar için harika bir tarif olacak. Kalorisi umursanmayacak gibi tabi ama arada kaçamak yapılacaksa eğer bu içecekle yapılmalı kesinlikle :)



Malzemeler (2 kişilik):
  • 500 ml süt
  • 50 gr bitter çikolata
  • 50 gr sütlü çikolata
  • 1 küçük ince tarçın çubuğu (eğer elinizde büyük var ise kırarak kullanın)
  • 1/4 çay kaşığı zencefil
  • 1/2 çay kaşığı acı kırmızı biber

Büyük bir cezveye sütü alın, kaynatın. Süt kaynayınca ocaktan alın, çikolataları ve baharatları ekleyin. Dibine tutmamasına özen gösterin ve sürekli karıştırın. Tamaman karıştığından emin olunca tekrar ocağa alarak bir taşım kaynatın. Sıcak servis yapın.

Afiyetle için ve midenizi şımartın :)



Yorumlar

  1. Ekstra kalori alabileceğimi hissettiğim bir gün bunu MUTLAKA yapıyorum! Kesin bayılıcam ama, çok korkuyorum bağımlılık olmasa bari! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayılacaksın ve canın olur olmaz isteyecek desem, yine de yapacaksın biliyorum :)) Olsun ama arada kaçamak için birebir bu Özge ya !

      Sil
  2. Dedim ki kendine kendime kalkıp bir kahve yapayım sonra blog yazılarına göz atayım . Sonra sabah facebooktaki bu yazın geldi aklıma bir türlü fırsat bulup okuyamadığım . Sonra önce tarifi okudum sonra yaptım ve şimdi buradayım :) teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiysen ne mutlu bana. Aslında çikolata miktarı biraz çikolata fanatikliğine göre ayarlanabilir. Kimisine çok çikolatalı geldi mesela. Daha nasıl çeşitlendirebilirim acaba :) Mutlu haftalar canım benim!

      Sil
  3. Tam bir kral içeceği :) Eskiden Orta Amerika'nın Maya toplumlarında soylu sınıf ve krallar içermiş bundan. Afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Evet Aztec Hot Chocolate diye paylaşmış çoğu kişi oradan merak edip okumuştum. İçince kral gibi hissettiriyor hakikaten haha :)

      Sil
  4. Cok guzel bir oneri olmus, merak ettim :)

    YanıtlaSil
  5. Sıcak çikolatayı karda yürürken içmek lazım. İçini ısıtır insanın. Takipteyim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet tam o konseptte :) hoşgeldiniz :)

      Sil
  6. Merhabalar,
    Bu tam bana göre diye düşünüyorum, başta acı:)) sonra zencefil ve tarçın varsa :))))
    Ellerinize sağlık:)
    Ben de beklerim...
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyince beğenirsiniz umarım, eğer baharatlı acılı tatları seviyorsanız beğeneceğinizi düşünüyorum. Teşekkürler ziyaretiniz için :) Sevgiler

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook