Ajanda - Mart

Çok yoğun çalışarak karşıladığım Mart ayı ile ilgili zerre araştırma yapamadım. Günü belli olmayan bir iş gezisi bekliyor beni bu ay. Yarın bir gün gidebilirim. Çok gizemli oldu ama ben de muallaktayım :) Bir bilet alamaz ve plan yapamaz durumdayım. Ben gidemedim siz gidin konseptindeki ajandada bu ay :


Rahmi Koç Müzesi - Hayallerle Dolu Küçük Evler Sergisi

Çok keyifle gezdiğim ve bir bahane olsa da yine gidebilsem dediğim Rahmi Koç Müzesi'nde oyuncak evlerin içerisinde kaybolacağınız bir sergi var. Oyuncak evlere hayran olmak için çocuk olmak gerekmiyor bence, beni hala heyecanlandıran bir tarafı var. Umarım gidebilirim. Listenin en üzerinde bu sergi var. (Rahmi Koç Müzesi yazım burada)



ATO Congresium - ArtAnkara

Sanata dair kocaman bir fuar. Geçen sene ilkini kaçırmıştım, bu sene de içimden bir ses gidemeyeceksin diyor ama bence sizler gidersiniz. Çok da güzel fotoğraflar çekip bana gönderirsiniz :)  



Cüneyt Gökçer Sahnesi - Frankestein 

Türkiye'de ilk kez sahnelenen Frankestein ünlü oyuncuların elinde nasıl yoğurulmuş meraktayım. Geçen sene aralıkta prömiyer yapmışlar ama ilk kez 26-27 Mart'ta Ankara'da olacak oyun. 



8 Mart Emekçi Kadınlar Günü 

Geçen sene şu satırları yazmıştım

"Üniversitede 4 sene boyunca “nasıl yapacaksın yaa erkek mesleğini” diye benim fiziksel ve de zihinsel yeterliliğimi sorgulama hakkını görenlerin ve mezun olduktan sonra işe neden kabul edilmediğimi öğrenmek için firmayı aradığımda “Erkek eleman arıyoruz, aldığımız kişi zaman zaman şantiyeye gidecek” diye benim adıma şantiyeye gidip gitmeyeceğime karar veren işverenlerin olduğu bu ülkede emekçi kadınlar günümüz kutlu olsun evet!"

Değerimiz gün geçtikçe artacağına azalıyor. Kadınlar önce yalnız bırakılıyor, büyürken eksik hissettiriliyor; sonra ayakları yere bassın, güçlü olsun bekleniyor. Hayatın kendisi bizlere "mobbing" yapıyor. Kızlar korkutularak büyütülüyor (aileler ne yapacağını şaşırmış durumda, ve haklılar bir yerde), kısıtlanarak karar veriyorlar. Bu bütün hayatlarını etkiliyor. Belki de o hayatları hiç olmuyor. Belki de erken bitiyor... Bence kadının bu toplumun temelini oluşturduğunu anladığımız ve gereken değeri verdiğimiz gün 8 Martı kutlamaya yüzümüz olacak. O zamana kadar sadece internet sitelerinin indirim kodlarını süsleyecek bir gün olarak kalacak...

Kendi şehrimden keşifler yapamayacak olsam bile umarım gittiğim yerde bambaşka kültürleri keşfetme şansım olur :) İki satır yazdı gitti demeyin şimdi :) Ajanda serisinin ahengini bozmamak için elimde olan 2-3 şeyi bile paylaşmak istedim. 

Mutlu, umutlu ve keyifli bir hafta diliyorum hepimize!



Yorumlar

  1. Çok faydalı bir yazı olmuş gerçekten teşekkürler :) Keşke Rahmi Koç Müzesindeki sergiyi önceden görseydim çok üzüldüm ama sanırsam istanbul'da bir iki parça bırakacaklarmış ben de en yakın zamanda gideceğim :)
    Kadınlar günümüz de kutlu olsun Türkiye'de ne kadar kadın olarak yaşayabiliyorsak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koleksiyonlara ve koleksiyonculara hayranım hep söylüyorum. Bu müzeyi benim için özel kılan da bu. Ne sergilense gidicem sanırım :) İstanbul'a geniş zamanda gelemiyorum ki müze gezecek vaktim olsun. Orada da görmek lazım aslında.
      Ülkede insana, ağaca, havaya hiç bir şeye değer yok, kadına yapılanı çok görmemek lazım diyecek kıvama getirdiler. Yazıklar olsun bu hale getirenlere...
      Sevgiler mutlu haftalar <3

      Sil
    2. Ben de bayılıyorum koleksiyon parçalara ve onları toplayanlara sabırları ve emekleri için ayrıca hayranlığım var :)
      Sözlerine de kesinlikle katılıyorum ağaca değil bir çiçeğe saygı yok; soyut olan düşünceye bile ket vurulurken inşallah kadınlar gününü diye bir şey olmaz da kadınlara olan saygıların arttığı günler olur..

      Sil
  2. Merve bu ajandalar çok iyi oluyor, genelde kendim olamadığım için hemen anneme haber veriyorum bunlar varmış diye :)
    Bu arada yolculuk nereye çok merak ettim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana sizlere fikir oluyorsa. Beni de gündemi takip eder hale getirdi, sosyalleşmemin tavan yaptığını hissediyorum son bir kaç yılda. İstanbul'da bu kadar aktif olamıyordum. Yolculuk Kahire'ye :)) sürekli erteleniyor bu hafta sonu sanırım :) İşten vakit bulup umarım gezebilirim. Çok güzel bir deneyim olacak benim için.

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook