Ajanda - Kasım

Ekim sonu kasım başı ajandası olsun bunun adı :) Ekim ayı için biletlerimizi almıştık bir tiyatro oyunu ve müzikal için ama bu sefer gittikten sonra yazmak istemedim, listemdeki diğer etkinliklerden de bahsedeceğim. Köprüden önceki son çıkış misali, bu sene tiyatro ve sinemaya doymak niyetimiz :)



Grönholm Metodu

Jordi Galceran'ın tarafından yazılan oyun "The Method" filmine de konu olmuş ve tek kelime ile harika bir senaryo. 4 kişilik bir oyunun bu kadar sürükleyici olmasına şaşırıyoruz. İnanılmaz keyif alıyoruz. Her anı şaşırtıyor bizi. Mustafa ben anlamıştım dese de gayet keyif aldı biliyorum ben!

Kurumsal bir şirketin toplantı odası ile karşılıyor bizi sahne. Oyuncular geldikçe odaya anlıyoruz ki bir iş görüşmesi için oradalar. Sona kalan 4 aday. 4 adayın aynı anda görüşmeye alınmasını garip bulsalar da kabulleniyorlar. Fakat sonra işler değişiyor. İş görüşmesi verilen görevlere, sonra da oyuna dönüşüyor. Aralarından biri şirketten mi? Bunları çözmeye çalışırlarken karakterleri tanıyoruz. 4 kişilik oyunun bu kadar sürükleyici olmasına şaşırıyoruz. Keyifli bir akşam geçirmek için tavsiye ederim kesinlikle. Gidin görün hem de Büyük Tiyatro'ya benim için bir kez daha hayran kalın :)

Kanlı Nigar

Neresinden anlatmaya başlasam acaba? Öncelikle verilen emeğe saygım sonsuz ama ben hayal kırıklığına uğradım. Benimle birlikte çok fazla insan da aynı şekilde. Gitmeden yorumları okumamamıştım. Okusaydım da giderdim sanırım. Çünkü geçen sene aldığım bileti yataktan bile kalkamaz bir halde hasta geçirdiğim bir güne denk getirdiğim için, iptal ettirmiştim ve merakımı giderememiştim. Dediğim gibi giderdim her türlü olumsuz yoruma rağmen. Fakat tabi burada yazamadan edemeyeceğim.

Leyla Gencer sahnesi 2005 senesinde kurulmuş, ilk gözüme çarpan mimari açıdan zayıf olmasıydı. Eski sahnelerdeki ihtişamı beklemesem de, en azından dönemine göre daha modern ve ferah bir dizayn yapılabilirmiş. Şimdi diyorsun ki sahne yapılmış mimari mi arıyorsun? Haklısın sanırım. Buna da şükür diyip oyunu bekledim. Veee orkestra başladı. Akustik? Yok! Unutmuşlar. Mustafa'ya bir bakış attım. Sanki o sırada olacakları hissetmiş gibiydik. Müzikal oyunu bu ses düzeni ile dinleyecek olmak bizi hayal kırıklığına uğrattı daha başlamadan. Yine de enerjimizi düşürmeyelim dedik. Oyuncular çıktılar sahneye ve belki de büyülenerek dinleyeceğimiz sesleri zar zor duymak, dedikleri kelimeleri anlayamamak enerjimizi daha da düşürdü.

Kanlı Nigar aşina olduğumuz bir senaryo aslında, bizi öyle içine çekmesini bekledik. Ama hayır oyun resmen havada kalarak bitirildi. Hadi bitirelim insanlar da bizi duyamıyor nasılsa gibi bir hava ile perde kapandı. Biz de şaşkınlık içerisinde saygımızdan alkışladık.

Çok anlamıyorum bu işlerden ama akustik sonradan düzeltilebiliyorsa umarım düzeltilir. İnsanların emeğine ve zamanına yazık gerçekten. Veya başka bir sahnede oynanmaya devam edilsin.

Fantastic Beasts and Where to Find Them

Vee geldi çattı o güzel Kasım ayı. Harry Potter'ın sihirli dünyasına geri dönüyoruz, ama Amerika'ya gidiyoruz ve biraz zamanda da geriye gidiyoruz. Potter hayranları dışında da kişileri çekebileceğini düşünüyorum. Eddie Redmayne da oyunculuğunu konuşturacak yine bakalım.



Neva Palas Tasarım Pazarı 

Geçtiğimiz sene yılbaşında gittiğimiz Neva Palas otelindeki tasarım pazarının tadı damağımızda kalmıştı. Çok başarılı ürünler vardı ve çok mütevazi, yetenekli insanlarla tanışmıştık. Bu sene de bir kaç kez tekrarlanacak olan tasarım pazarına bir uğrayın derim. Yılbaşı hediyeleri için çok fazla alternatif oluyor.


Dünümüz, bugünümüz ve yarınımızın teminatı Cumhuriyetimizin 93. yaşı kutlu olsun! Nice bayramlar kutlarız inşallah. ❤️

Keyifli ve şanına yakışır bir haftasonu olsun!

Yorumlar

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook