İlk 22 Hafta

Hafta hafta gebelik konseptinde bir yazı dizisi yazmayı düşünmüyorum blogta. Ama size ara sıra haber veririm benden ve minikten 😍 İlk 22 haftayı tek bir yazıya sığdırarak sizi sıkmadan madde madde durumlardan bahsettim.
Her şeyden önce şunu söylemek istiyorum; her hamileliğin ve tabi her insanın kendi dinamiği var. Kendinizi bir başkası ile karşılaştırmayın. Neden bende olmuyor ya da neden oluyor diye kendinizi yemeyin. Aynı kişinin iki hamileliği arasında bile fark oluyormuş. Rahat olun her şeyden önce. Bak ben bile rahattım diyorum :)


İlk 22 hafta nasıl geçti? 
İlk 12-13 hafta inanılmaz halsiz, uykulu, iştahsız ve endişeli geçti. İştahsızlığı mide bulantılarım tetikliyordu tabi . Mutfağa girip bir yumurta kırmaya bile tahammülüm yoktu. Yemek yapamadım 3 ay boyunca ki bu benim için ciddi bir olay değil mi :) Yapabilsem bile yiyemiyordum. Bu sebeplerle yaklaşık 4.5 kilo verdim. İlk aylarda kilo kaybı gayet normal ve ben zaten ideal kilomun üzerinde başladığım için hamileliğe; kilo vermem çok da fena olmadı hani. Bir şey yiyemiyor olmak sizi endişelendiriyor tabi. Beslenemiyor olabilir mi düşüncesi rahatsız ediyor. Onun dışında dünya için küçük, benim için ÇOK büyük sıkıntılarım da oldu. Ama şükür o kısımları da atlattım. 

13. haftadan sonra sihirli değnek değmişçesine düzeldim. İştahım yavaş yavaş yerine geldi. Yemek yapmaya başladım kötülenmeden, Hülya Koçyiğit gibi mutfaktan koşarak çıkmadan. Cidden insan normal hissetmeye başlayınca mutlu hissediyormuş. En en önemlisi de kitaplardaki tehlikeli zamanları atlatmış olmaktı. 

Peki nelere dikkat ediyorum ? 
  • İlk öğrendiğim günden beri şekerli, paketli gıdaları hayatımdan TAMAMEN çıkarttım. Tatlı yememek sadece baklava yememek anlamına gelmiyor. Rafine (veya doğal şeker) içeren hiç bir tatlı ürünü tüketmiyorum. Hipoglisemik hayatımın en olması gerektiği gibi yaşadığım dönemindeyim. Beni en çok zorlayan şey dondurma oldu yazın. Bir kaç kez dondurulmuş muzdan dondurma yaparak kendimi tatmin ettim ama tabi yerini pek tuttu mu bilemedim :) 
  • Pirinç yemiyorum, bir kaç kere tadımlık yediğim sarmalar dışında. 
  • Beyaz unlu gıdaları yemiyorum, tadımlık börek ve bir defa yediğim mantı dışında. 
  • Esmer bulgur, tam buğday un ile karşılıyorum karbonhidratlarımı.
  • Meyve şekeri ile glikoz ihtiyacımı karşılıyorum. Yemediğim veya kontrollü yediğim meyveler de var: karpuz, kavun, üzüm ve incir vs.
  • Kahve, yeşil çay veya bitki çayı içmiyorum. Açık çay içiyorum ona da havalar serinleyince başladım. (Kahveyi özledim yalan yok)
  • Sigara zaten yoktu, alkol de almıyorum pek tabi. 
  • Salam sosis sucuk türevleri ile aram yoktu zaten hiç zorlamadı beni o yasaklar. Gereksiz besinler :)
  • Bol bol su içiyorum. Portakal suyu, maden suyu ( günde 1 şişe), süt ve ayran bu dönemde elimden düşmedi. 
  • Çok şükür ki tiksindiğim bir şey olmadı eskiden yiyebildiklerimi yiyebiliyorum hala. Et, balık, tavuk (sık yemiyorum malum ne oldukları belli değil), her türlü sebze, süt ürünü kabulüm. 
  • Deniz ürünlerinin de (karides, kalamar, midye vs) her birinin cıva oranına kafa yormaktansa direk vazgeçmek daha kolay oldu. 
  • Balığı artık haftada 2 yemeğe çalışıyorum. 
  • Ve en önemlisi bebeğin canı çeker bundan da ye, iki canlısın bir daha al gibi sözlere kulağımı kapatıyorum. Özellikle şeker ve tatlı konusunda yapılan ısrarlara başlarda aşırı sinirlensem de artık daha az sinirleniyorum (evet hala sinirleniyorum yapmayın) :)) Bebeğin ihtiyacı ekstra kalori sadece bir bardak süte eşdeğer. Bebek baklava nedir bilmez, çikolata görmemiş yani "canı çekmez" valla bak nolur ısrar etmeyin. LÜTFEN :)

Neler hissediyorum? 
  • Garip hissediyorum. Anlamlandıramadığım sinir halleri, mutluluk halleri ve evham halleri yaşıyorum. Geçen Mustafa nöbetçi eczaneye ilaç almaya gitti. Allah'ım ne senaryolar. Teröristlerin kaçırdığından emindim ki kapıdan tek parça girdi!! (içimdeki Aysun uyandı o gece hahaha annecim kızma) Korktuğumu mu yaşıyorum yahu? Annelik 101 bu mu ya :)) 
  • Heyecanlıyım. Beni ne beklediğini bilmediğim bir yolculuktayım. 
  • Korku da var be sanki? Yetebilecek miyim korkusu. Becerebilecek miyim korkusu. Burnu bana benzeyecek mi korkusu ( lütfen benim burnuma benzesin) 
  • "Bizli" konuşanları hala anlamıyorum ve onlar gibi konuşamıyorum :) "Biz 22 haftalık olduk" demiyorum mesela. Bu azmimi doğduktan sonra da umarım devam ettirebilirim. "Biz bugün biraz huysuzuz teyzesi" "Kakamızı yaptık" gibi cümlelerden kaçınırım diye düşünüyorum. Yapanı kınamıyorum ayıplamıyorum dikkatini çekerim ben yapmam muhtemelen diyorum. :)
Gözlemlerim neler?
  • Değişik bir toplumuz onu bir kez daha gözlemliyorum. Olana kadar "Ne zaman çocuk yapacaksınız"lar bitmiyordu. Artık cevap mekanizması oluşturmuştum buna. Sıkıyor cidden bir süre sonra. Bence çiftlere sorulacak en gereksiz soru budur. Ama algılayamıyor insanlar. Öncelikle çok özel bir durum. Yıllarca tü kaka yaptığınız cinsel hayatına burnunuzu sokuyorsunuz insanların. Ayrıca büyük bir karar, büyük bir sorumluluk. Her şeyi geçtim sağlık sıkıntılarını insanların gözüne gözüne sokuyor olabilirsiniz. YAPMAYIN meraklı teyzeler, patavatsız amcalar, ve nedense biz üredik herkes üresin diye üstün çaba gösteren "bilir kişi" evli ve çocuklu çiftler. (oh rahatladım) Şimdi duydukça başka ne akıllar verecekler acaba merakla bekliyorum.(hayır hiç de beklemiyor, vermeyin!)
  • Çok garip bir şekilde insanlar hamile olduğunuzu öğrenince, felaket hikayeleri anlatıyorlar. "Bilmem kim düşük yapmıştı bu aylar dikkat et kendine bak öyle uzanma yukarı" Saygısızlık etmemek için kendimi aşırı terbiye ettim. Vukuatsız atlatacağım inşallah bu tür konuşmaları da.
  • Herkesin her konuda bilgisi var. Kafanızı bulandırmayın, herkesle konuşup. Güvendiğiniz, konuşabileceğiniz bir kaç arkadaşınız ya da kaynağınız olsun. Sonra da kendinize güvenin. Kimse bu bilgiler yüklü olarak doğmuyor. Öğrenmek sonsuz :)
  • İnternet mi ? KAPAT KAPAT!! Allah'ım ne senaryolar, ne felaket haberciliğidir bu. Okumayın forumları. (Kadınlar Klubü nedir ya ömrümü yedi) Ben ettim bazen siz sakın etmeyin. Kendinizi saçma sapan dinlemekten başka bir şeye yaramıyorlar. İnternet alışveriş için bulunsun sadece aklınızda. "Hamilelikte ...." herhangi bir şey yazın görün ne demek istediğimi. 
  • Kapitalist sistem tabiki de bu durumda da hortlamış. Çok hassas bir konu olmasından ötürü ne deseler inananacak kıvama geliyorsunuz. Ki biz Mustafa ile akıllı geçinir, insanların kolayca kandırıldığı alışverişlerde (düğün, araba, emlak gibi) çok karlı alışverişler yaptığımızı, gaza gelmediğimizle övünürüz. Siz bir bebek arabası beğeniyorsunuz misal satış elemanı "ama bunun kaza testleri yapılmadı (diğerini göstererek) bu ise Avrupa standartlarında bir bebek arabası" diyerek bütün kimyanızı bozuyor. Bana göre zevksiz ve gereksiz mobilya ve giysilerden bahsetmiyorum bile. Kaç kere sıkılıp mağazalardan çıktım hatırlamıyorum. Paket program çocuk doğruluyor bu ülkede. Her şey bir örnek. Çok gıcık oluyorum!
Neler okuyorum? 
Bunun için apayrı bir yazı da yazacağım muhtemelen. Çünkü anneliğini, çabasını, özverisini hep  takdir ettiğim biriciğim Gülçin bana okuyup bitirdiği bir sürü kitap verdi. Okuyorum sindiriyorum sırayla, hepsinden bahsedeceğim. 
  •  "For Dummies" tarzı ünlü kitap: Bebeğinizi Beklerken Sizi Neler Bekler (What To Expect When You're Expecting), doktorumun tavsiyesiydi. Hemen edinin demişti ama ben cool olacağım ya bir kaç hafta beklemiştim hatırlıyorum :) Her konuya değiniyor ve espirili bir kitap. Rahatlatıyor eğer sıkıntınız varsa. Ben doktorumla Whatsapp üzerinden sürekli kontakta olmama rağmen, aklımdaki bir çok soruyu kitapla gidermiştim. Doktoru sürekli darlayan bir hasta olmadım. Bir de o haftaki semptomları okudukça, burç yorumu okur gibi "aaa aynı ben" tepkilerim oluyor. Keyifli bir kitap yani. Tavsiye ederim.
Hangi uygulamaları kullanıyorum?
  • ALLE Hamile: Kullanıcı dostu ve minimal tasarımlı bir uygulama. Kilo takibi, alışveriş listesi, kendinize alacağınız notlar, randevu gibi bir sürü seçeneği var. Hemen hemen her şeyi düşünmüşler. Çok severek kullanıyorum. Uzman görüşü kısmında ise, doktor desteği ile hazırlandığını belirttikleri haftalık gelişim bilgileri, ultrason fotoğrafları var. Uygulama ücretsiz ve araya giren can sıkıcı reklamlar yok. Gözüm kapalı tavsiye ediyorum. İndirmek için : ALLE Hamile 
  • Hamilelik: Ücretsiz bir uygulama. Gün gün tahmini gelişim bilgileri veriyor. Size ve bebeğinize neler oluyor takip etmek keyifli oluyor. Gebelik sonrası için de genel bilgiler veriyor. Kullanıcı dostu bir uygulama, öyle çok komplike değil. Dilerseniz hafta hafta fotoğrafınızı da kaydedebiliyorsunuz uygulama içerisinde. Fakat ücretsiz olmasının dezavantajı olan reklamlar insanı çıldırtıyor. Pırt diye ekrana çıkıveriyor. Onun dışında tavsiye ederim. İndirmek içi : Hamilelik

mini mini not : Okuduklarınız benim için jinekoloğumun ve endokrin uzmanımın seçtiği yol ve benim tercihlerim. Hiç biri tavsiye niteliğinde değil, bu konuda uzman değilim. İnternetten bilgi kirliliği ile kendinizi boğmayın. Mis gibi doktorlar var efendim gidin sorun lütfen :)

Yorumlar

  1. Yaaaa mervüm ne güzel yazmışsın! <3

    YanıtlaSil
  2. İnternet mi? KAPAT KAPAT. hhahaha koptum :)
    Çok güzel yazıydı, benim de birçok merak ettiğim şeyi yazmışsın ^^

    Önündeki haftalar da daha güzelleşerek geçsin canımcım. Vasveselere ve saçma yorumlara kulak tıkama olimpiyatlarının şampiyonu sen olasın!
    Öpüyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgecim teşekkür ederim ya bir tanesin :) Evet kapattım kendimi olumsuz şeylere! Arada böyle karalarım ben umarım güzel fikirler de vermiş olurum okuyan herkese. Kocaman sarıldım sana ❤️

      Sil
  3. Çok tebrik ederim Merve! Hamileliğim sırasında verdiğim en iyi karar hamilelikle ilgili hiç bi şeyi internette aramamaktı. Çok doğru bi yoldasın bence bununla ilgili :) Naçizane bir app önereyim ben de sana: BabyCenter. Doğumdan sonra da bebeğin hafta hafta gelişimini takip edebiliyorsun, çok faydalı buluyoruz bu uygulamayı biz eşimle.

    Huzurlu bi hamilelik geçirmeni diliyorum. En önemlisi o çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınar çok teşekkür ederim :) Baby Center'ı indireceğim şimdi. Güzel oluyor takip etmek açıkçası bu kısım çok keyifli. Sonrasını senden dinlemek lazım :) Sağlık ve huzur hakikaten tek dileğim. Teşekkür ediyorum tekrar, sevgilerimi gönderiyorum sana ve minik kızına ❤️

      Sil
  4. harikasın , yazdığın her şey çok doğru . Ve hamilelik beslenme özenin ve düzenin için için önce vayyy be diyor sonra önünde saygıyla eğiliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serram :) Biliyorsun azmimi ve sebebini :) İrademe ben bile şaşırdım orası ayrı! Güzel sözlerini ve desteğini hep içimde hissediyorum ❤️

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook