Favoriler - Chick Lit Kitaplar ve Yeni Nesil Yazarlar




"Hayatımın tümüne "olduğu kadar" ismini verdim.
Öyle güçlü bir zırh ki "olduğu kadar". Her zaman ve her şeye, gerekli veya gereksiz söyleyiver gitsin. Kendi kendine durduğun yerde arka arkaya beş bin kere söyle istersen. Tanıdığım ve tanımadığım herkes, biliyorum ki olduğu kadarıyla yetiniyor. Dünya çirkin bir yer olsun istiyorsan, "olduğu kadar" çirkindir. Birisini çok mutlu etmek istersen eğer, "olduğu kadar" mutlu edersin onu. Olduğu kadarı seni rahatsız ediyorsa, ona yine olduğu kadar itiraz edebilirsin.

"Olduğu kadar" dünyadaki bütün sorulara verilebilecek en güçlü cevaptır. Ama yine de hiçbir zaman "TAM" olarak tatmin edemez kimseyi. Özü gereği yine "olduğu kadar" tatmin etmek zorundadır. Tam değilse eksiktir, eksik "olduğu kadar" tamdır." Feyyaz Yiğit - Olduğu Kadar

Okuduğum kitaplardan uzun süredir bahsetmiyorum blogta. En hızlı kitap okuduğum dönemimdeyim, oldukça fazla ve farklı türde kitap okuyorum. Yalnız şunu fark ettim. Ben kitap tavsiyesi ya da özeti yazamıyorum. En azından okuduğumda yazdığım yazıyı ben beğenmiyorum. O yüzden taslaklardaki tüm kitap tavsiyesi yazılarını silmiştim sene başında. Instagramdan paylaştığım kitap fotoğraflarından öteye gitmeme kararı da almıştım. Ama sonra dedim ki illa bir köşe yazarı nidasında tavsiye ya da eleştiri niteliğinde yazmak zorunda değilsin Merve. Gerçekten hoşuma gidenlerden derleyip tek yazıda arada sırada bahsetmem de bir sakınca yok.

"Mutlu çocuk nasıl yetiştirilir?" "Beslenme bozuklukları nasıl giderilir?" "Ağlayan bebek nasıl sakinleştirilir?" gibi zaten bir kaç ay sonra kaçamayacağım gerçeklerle yüzleşmemek için annesel-bebeksel kitapları ağırdan alıyorum. Başucu kitabı yaptım bir kaçını. Arada açıp 10 sayfa okuyup kapatıyorum. Çünkü başka şeyler okumak istiyorum.

Cansu'ya sordum "Var mı sende kafa dağıtmalık kitap? Benim hiç ciddi bir şey okuyasım yok!" Ertesi gün bir koca poşet kitapla geldi. Böyle arkadaşı başına koy gezdir 💕 Şimdi ödünç ya kitaplar da çabucak okuyayım da vereyim geri diye hızla okuyorum hepsini. Ertelediğim annesel kitapları da okuyacağım canım zaman var daha! Neyse umarım sınava son gece çalışan öğrenci gibi kalmam doğum zamanı gelince :)))

Neden yeni nesil yazarlar diyorum? Çünkü yeni bir akım bu. Anlatım tarzları, rahatlıkları, samimiyetleri ile farkılar. Yazma arzuları, edebi kaygılarından ağır basıyor. Beğenmeyenleri de çok ama çoktan fanları olmuş insanlar da var. Ben ortadayım henüz. İleride kısıtlı zamanım olacak okumaya belki de ilk tercihim olmaz diye düşünüyorum. Bugünler de ağırlık vermem mantıklı bir seçim oldu.

Selçuk Aydemir - Mahalleden Arkadaşlar
Feyyaz Yiğit - Olduğu Kadar

Mahalleden Arkadaşlar kitabı o kadar keyifli bir kitaptı ki, gerçekten hangi kategoriye koyacağımı bilemedim şu an. Çok içten ve saf, olaylar çok tanıdık... Okurken sesli güldüğüm çok oldu. Kesinlikle tavsiye ediyorum alın okuyun diye pankart yazmak istedim bitirdikten sonra.

Feyyaz Yiğit'i "Lost çok bozdu inanılmaz bozdu" repliği ile hatırlayacağım hep sanırım :) Kendine has bir anlatım şekli var. Tam sınırda benim için. Henüz sevip sevmediğime karar veremedim. Bir kitabını daha okuyacağım karar vermeden önce. Gerçekçi satırlar ama süslü kelimeler kullanma gayesi yok. Şöyle bir izlenim bıraktı bende : ya seversiniz ya da sevmezsiniz. Öyle de bir kitlesi var Feyyaz Yiğit kitaplarının. 

Bana yılda bir ya da iki chick-lit tarzı kitap okuma isteği gelir. Genelde yaz aylarında gelir ama bu sene kışa denk getirdi bünye. Zaten hormonlardan ne yaptığını biliyor mu yazık ona :(

Oben Budak - Büyük 
Can Pap - Komşunuz Mehmet Yatak Odasından Bildiriyor... 

Şimdi bu iki kitaptan edebi betimlemeler, harika olay dizileri beklemeyin. Dediğim gibi chick-lit olarak kabul ettim ikisini de ve öyle okudum.  Beklentisiz okuyun yani benim gibi. Ooo aşk ihanet seks! Kadın erkek ilişkilerindeki saçmalıklar, komiklikler, buhranlar. Kafa dağıtın. Çok üzerinde durmayın. Yılda bir kez böyle kitaplar gerekiyor bence. Hatta elimde olsa en kalorilisinden içeceklerle okurdum bu kitapları, nedendir bilinmez ben de öyle bir istek yarattı :) Ben ama pek tabi açık ötesi çaylarımla, sütle ve suyla idare ettim :) Okuyup gülmelik sonra arkadaşlara alın siz de gülün demelik iki benzer kitap tavsiyesi diyelim bunlara. 

Listemdekiler :

Feyyaz Yiğit - Aptal
Onur Gökşen - Muazzam Beyin Değersiz Hayatı
Erdem Aksakal - Mezeleri Güzel

Var mı sizin de tavsiye edebileceğiniz. 2 akşamda bitecek su gibi akacak, eğlenceli kitaplar?

Yorumlar

  1. Bizim gibi blog yazan çok sevdiğim bir arkadaşımla konuşurken ;'bazen yazdığım her şey anlamsız geliyor , yani kitap tavsiyesi bile anlamsız ' demişti . O an sanırım her şeyden soğuduğumuz bir ruh hali yaşıyorduk ki bende 'evet bence de 'demiştim . Sonra neden tavsiye etmeyeyim ki dedim , neden 'ben bu yazarın dilini sevdim , bu kitabı sevdim ' diye paylaşmayayım ki dedim . Kesinlikle bir köşe yazarı ya da on numara beş yıldızlı bir kitap eleştirmeni olman gerekmiyor . Ama paylaşmak güzel . Şimdi ben mesela Feyyaz Yiğit'i senin sayende çok merak ettim , alır okurum ama belki hiç sevmem ya da senin sevdiğinden daha fazla severim . Sarhoş muyum neyim neden bu kadar uzattım ki :) Ben anne - bebek kitaplarını halen senin şimdi okuduğun gibi okuyorum 'uykudan öne 5 sayfa' onun dışında başka kitaplar okuyorum . Hatta bence bir çok roman o kitaplardan daha fazla şey veriyor :) ( Yazarın çocukken ki yaşadıklarından yola çıkıyon felan gibi :) )
    haa birde Onur Gökşen'in bu kitabı bana çok ağır gelmişti . Kitabı okurken yazar seni tekme tokat dövüyor haberin olsun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım her şey çok kalıplara sokuldu böyle süslenip boyanıyor. Herkes her konuda uzman gibi yazıyor. Ondan soğudum ben heralde sildiğim zaman. Ben beceremiyorum gibi hissettim. Belki de beceremiyorum ama kimin umrunda :) Paylaşmaktı bizim gayemiz zaten en başından beri. O yüzden devam dediğin gibi :) Romanların bana daha çok şey kattığını ve benim de kızıma daha çok şey vermeme sebep olacakları kesin. Gönülden katılıyorum sana. Arada okuyacağım diğerlerini de. Onur Gökşen'i son aylarda okumayim o zaman ya :D bekleyeyim değil mi?
      Senin yorum yazdığını görünce çok mutlu oluyorum Serra'm ❤️ Hep benimle kafa yoruyorsun yazdıklarıma, dolu dolu yerinde yorumlar yapıyorsun ya bayılıyorum canım arkadaşım ❤️

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook