Şekersiz Fıstık Ezmesi

Nirvana mı bilmiyorum ama bir yerlere ulaştım sanırım. Bunu denemek neden gelmemiş ki aklıma önceden? Tam buğday ekmek + pastorize peynir türevleri + zeytin çeşitleri kahvaltım bence çok kısıtlıydı. Ben böyle serpme her şeyden azcık azcık kahvaltı insanıymışım. Onu anladım bu süreçte... De biraz geç anladım.



Kahvaltı için alternatif bir şeyler denemeyi düşünürken, tam buğday unlu pankek yapayım dedim. Ama üzerine bir şey sürmem lazım. Öyle olmaz o. Ne yani tulum mu sarcam arkadaşım pankeke? O gün kendi kendime aklıma düşürdüğüm fıstık ezmesi geldi aklıma gerçi aklımdaki daha çok üzerine bal ve fıstık ezmesi sürülmüş kızarmış ekmekti :) 

Malzemeler: 
  • 300 gr tuzsuz kabuklu kavrulmuş fıstık
  • Yarım çay bardağı süt
Fıstıkların kabuklarını soyun. İşin özü robotta sabırla öğütmek. Bal da eklenebilir dilerseniz ben eklemedim. Mustafa yerken pancake üzerine ekledi. Süt de daha kremamsı bir doku veriyor. Yağ eklemeye gerek yok bence fıstık yeterince yağ veriyor. Tüm malzemeyi (robotu ağzına kadar doldurmamak şartıyla) robotta sabırla öğütün.





Temiz bir kavanoza doldurun ve olabildiğince çabuk tüketin. Katkı maddesiz yiyecekleri çabuk tüketmekte fayda var. Haftalarca beklemesin derim.



Pankeklerim de Gülçinim'den : muzlu ve tam buğday unlu 💗💗



Oh sürdüm sürdüm yedim, yedim yedim mutlu oldum 😍

Çünkü bu sıralar küçük şeylerle mutlu olmaktan başka çaremiz yok!

Yorumlar

  1. Mervecim evde yapılan ,içine sevgi katılan daha ne olsun ki..Deneyeceğim bende..Ellerine sağlık..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klişe bir laf gibi oldu ama hakikaten ev yapımının tadı bir başka oluyor Güliz ablacım. Sevgiler mutlu haftalar! <3

      Sil
  2. Şeker konusunda azmine hayranım :) Önünde saygıyla eğiliyorum :)
    Evde fıstık ezmesini de ne zamandır denemek istiyordum, bu vesileyle tekrar hatırlamış oldum, en kısa zamanda deniycem. Ama sanırım ben içine bal da katıcam :)
    Tarif için çok sağol canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bal ile kesinlikle daha güzel olacaktır. Doğumdan sonra öyle yapıp tüketirim muhtemelen. Tabi mutfağa öyle keyfi girecek vaktim olursa :)) Çok teşekkür ederim Gonca'cım ya. Fedakarlık yapılıyormuş işte kendinden başkası için onu gördüm. Ben bile böyle bir iradem olduğunu bilmiyordum bu yaşımda :)) Mutlu haftalar <3

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook