Şekersiz Kek Denemeleri

Şekersiz yaşamımın 230. günündeyim ve bu sürecin ilk yarısında hiç bir tatlının alternatifini yapmaya ihtiyaç duymadım. İstemedi canım da aslında.

İlerleyen zamanlarda bir sabah kahvaltıdan sonra canım tatlı bir şeyler yemek istedi. Evet canım tatlı isteyince meyve yiyordum ama canım kek gibi kurabiye gibi bir şeyler istiyordu. Hemen şekersiz muzlu muffin diye arattım internette. Karşıma çıkan ilk tarifi yaptım.



Malzemeler:
  • 2 Yumurta
  • 3 adet büyük muz
  • 3/4 bardak sıvıyağ ya da 75 gr eritilmiş tereyağı
  • 2 su bardağı tam buğday unu (Ben 1.5 su bardağı ekledim, benim un daha yoğunmuş)
  • 1,5 pkt kabartma tozu
Ben ceviz de ilave ettim fakat bizdeki cevizden mi yoksa şekersiz oluşundan mıdır bilemedim, acılaştırdı kekleri ama yine de çayın yanına o kadar zamandan sonra kek yiyince kısmen mutlu olmuştum. 

Cevizsiz de yaptım aynı tarifi, tatmin edici diyebilirim. Ama yeni tarifler arıyordum sürekli.  

Başka bir akşam misafirlerimiz gelmeden (kendilerine tatlı yapıp getireceklerdi 😄), ben de tatlı bir şeyler yiyeyim neyim eksik diyerek, trabzon hurması ve muzla bir borcam keki girişimim oldu. Şeker kullanılan bir tarifi, malzemelerinden yumurta, yağ, un ve kabartma tozu miktarına sadık kalarak geri kalan her şeyi değiştirerek denemek istedim. -Un tabi tam buğday unu.- Trabzon hurması püresine bir de muz püresi ekledim. Islak yapıda, şekerli sayılabilecek bir tatlı oldu, kek olmadı :) Çünkü kek dediğin kabarır puf puf olur. Nemli bir tatlı ? Evet öyle bir şey oldu. Tatmin etti mi? Etti yahu nerde bulmuşum öyle tatlıyı kaç aydır :))



Neyse bu denemeyi de kaldırdık rafa. Sonra ilk tarife geri döndüm! Bir şey eklemeden duramıyordum tarife tabi : 7-8 tane kuru hurma ekledim. Sıcak suda yumuşamasını bekledim. Sonra 2-3 kaşık süt (ya da su) ile püre haline getirdim ve muzu eklediğim sırada ekledim karışıma. Sonuç? Şekere çay ekleyip içen arkadaşım bile gayet yenilebilir buldu muffinleri :)

Doğumdan sonra pekmezli ve doğal ballı tarifleri deneyeceğim hatta bitter çikolatalı havuzlarda yüzeceğim :) Hmm fıstık ezmesi belki de? Bu kadar katı olmaz belki ama sanırım bu şekersiz yaşamı sevdim! Vücudumdaki hamileliğe rağmen olan değişim inanılmaz.

"Şeker en büyük zehir" nutukları çekmeyeceğim ama hayatımdan olabildiğince çıkaracağım bundan sonra da. Ne diyelim buna, yeni yıl hedefi diyelim mi? Hadi diyelim. 2018'e girerken konuşuruz bu konuyu tekrar :)

Yeni tarifler bulup deneyene kadar bunlarla idare edeceğiz, şekersiz ama tatlı kalın! 💜💛

Yorumlar

  1. 230 gün mü :O ben 60 küsur gün şekersiz diyeti yaptım da havamdan geçilmedi , tebrik ederim kuzum . Şimdi tarifi deneyeyim diycem ama içinde bal bile yok :D hiç benlik değil bu aralar . Yani bıraksan şeker havuzuna atlarım hiç çıkmam o günlerimdeyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha kıyamam ya :)) Bakalım doğumdan sonra ne kadarını sürdürebileceğim. Merakla kendimi bekliyorum :)) Paketli gıdaların alternatiflerini evde yapmayı sürdürebilirim ama olursa tabi öyle bir vaktim. Şu an yapılan planların hepsi ütopik :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook