Doğum Çantası




Geçenlerde Instagramda bu yazıyı yazayım mı diye anket yaptım. Büyük çoğunluk yaz dedi, ne zamandır da aklımdaydı, neredeyse 1 yıl olacak da ben yazacağım. İdil uyudukça yazıyorum bakalım :) 

Doğum çantamı ben 30-31. Haftada hazırlamıştım. Erken hazırlamışsın diyenler olmuştu ama ben hazırlayayım içim rahat etsincilerdenim. Tüm eşyalarımızı yıkadım, ütüledim. İdil'in kıyafetlerini buzdolabı poşetlerine her üst değişimi için ayrı ayrı yerleştirdim. Yani bir body-bir tulum-bir çift eldiven-şapka-çorap gibi... Böyle çantadan da hemşire istediği zaman da, kendimize de büyük kolaylık oldu. Tek tek minnacık kıyafetleri aramak çok zor olurdu o telaşla.  

Hastane odasını kendiniz süslemek istiyorsanız ve doğumunuz planlı değilse, bu konuda mutlaka bir kuzen veya arkadaşınızla önceden konuşun. Bu kişinin o gün sakin kalacak biri olması gerekiyor :) Gelenlere verilecek hediyeleri, ikramları da, süslemeleri de ona bırakın halletsin. Sağolsun varolsun :) 

Parantez içerisine de benim tercih edip memnun kaldığım markaları da ekledim. Hatta direk ürünün sitesini eklediğimde oldu. Çok emek var çok :))

Anne İhtiyaç Listesi 
  • Emzirmeye müsait (düğmeli ya da yakası kolay aşağı sıyrılan) rahat gecelik, elbise veya pijama takımı. Lohusa takımı diyince coşuyor fiyatlar. Fotoğraf çektirme niyetiniz varsa bir tane özel bir takım alın dilerseniz. Onun dışında dinleneceğiniz vakitler rahat edeceğiniz penye ev elbisesi bile olur. Ben birden terleyip, üşüyordum çok sık değiştim üstümü. En az 3 tane olsun yanınızda. (Kom - Oysho - Tchibo - Bonprix)
  • Mevsime göre ince veya kalın sabahlık. Lohusalık = hormon dalgalanması sıcaklarken birden üşüyebilirsiniz. (Benimkini annem aldı, aynı markaların sitelerine bakabilirsiniz)
  • Bileğinizi sıkmayan rahat ve sıcak tutan çoraplar. 
  • Kullan at külotlar (Mothercare)
  • Normal hamile külotlarınız (Tchibo - Mothercare)
  • Hijyenik ped - Hasta pedlerine de ihtiyaç duyulabiliyor acele etmeyin yakındaki eczanelerden alır birileri size. 
  • Emzirme sütyen veya atleti ( Bonprix )
  • Kaymaz cici bir terlik (ben ıslak zeminler için ayrı bir kaymaz terlik daha almıştım yanıma)
  • Hastaneden eve giderken giyeceğiniz hamile kıyafetleriniz (evet hala onlara girebiliyor olacaksınız) de yanınızda olsun, ben unutmuştum abim getirmişti sonradan. 
  • Aldıysanız emzirme yastığı (Baby Jem)
  • Göğüs pedi (Lansinoh)
  • Göğüs kremi (silmenize gerek olmayan krem) (Lansinoh)
  • İhtiyaç olursa aklınızda bulunsun göğüs ucu çıkarıcı ve göğüs kalkanı. (1 - 2 )
  • Süt sağma makinesi (hastaneden de kiralayabilirsiniz) ve ne olur ne olmaz kaynatıp buzdolabı poşetine koyduğunuz biberon (Philips Avent)
  • Dudak kremi-el kremi-yüz kremi hormonlar cildin dengesini bozuyor (Nivea'nın kokusuz olanları tercih ettim İdil ile arama yapay kokular girmesin diye)
  • Kişisel bakım ürünleriniz (ayna, tarak, şampuan, diş fırçası, macunu vs.) (Fotoğraf çekimleri için makyaj malzemesi vs. unutmayın)
  • Su matarası (Bol bol içmeniz iyi olacak)
  • Kirli eşyalarınız için bez veya normal torba. 
  • Telefon - Ipad - Şarj aletleriniz - Powerbank

Minik İçin İhtiyaç Listesi 
  • 4-5 adet kısa kollu body (alttan çıtçıtlı ya da anvelop) (aşağıdaki maddelerin de çoğunluğu Mothercare - Carters - Chicco - Ah bir de canım C&A vardı kapattılar :/ )
  • 3 adet uzun kollu tulum 
  • 1 adet hastane çıkış seti (kendi setinizi kendiniz de yapabilirsiniz illa sete gerek yok)
  • 2-3 adet şapka
  • 2-3 çift eldiven
  • 2-3 adet çorap
  • 2 adet penye yelek
  • 2 adet pamuklu battaniye (English Home)
  • 6-7 adet ağız bezi (bebek ürünleri satan her sitede var)
  • Bebek bezi (Prima)
  • Pişik kremi (Mustela)
  • Şampuan (Mustela)
  • Islak Mendil -pamuk su ikilisinden sonra en temiz içeriklisi bu (Unibaby)
  • Buzdolabı poşeti (Kirlilerini koymak için)
  • Kirli bez poşeti (hastane çantamda yoktu ama şimdi çantasında var, işe yarar bir eser) (Rossman)
  • Alt değiştirme örtüsü (English Home)
  • Çarşaf (English Home)
  • Yumuşak havlu - banyo havlusu (Özdilek
  • Ana kucağı
Aklıma gelen başka şeyler de olursa güncellerim listeyi. Sağlıkla kavuşun yavrunuza. Kocaman sevgiler ve pozitif enerjiler gönderiyorum size 💗


Yorumlar

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook