Muzlu Ekmek / Banana Bread




En son 28 Mayısta kurabiye tarifi vermişim, sonra bloga yazmak istememek ardından konsept değiştirmek derken, ancak ocak ayında yeni bir tarif verebilecek moda geldim (moda nasıl geliniyorsa). Şimdi bu tarifi internetteki en büyük ilham kaynağım Pinterest'te gördüğümde, muzlu ekmek mi olur canım diye bir tepki vermiştim ama merak da etmiştim tadını. İçeriğine bakınca bildiğin kek yahu diyerek yazmıştım kafamda bir köşeye. Evde kararan muzları görünce de denemeye karar verdim. Bir sürü tarif okudum sonra oturdum kendi tarifimi çıkardım ortaya. İsmini de değiştirmedim, zira muzlu kek değil bu ama sadece muzlu ekmek de yazmak istemedim. Buyrun bu  da Merve usulü Banana Bread'in tarifi :)







Malzemeler: 
  • 3 adet olgunlaşmış (hatta kararmış) orta büyüklükte muz
  • 3/4 (1 su bardağından çeyrek az) su bardağı şeker (damak tadına göre artırıp, azaltabilirsiniz)
  • 1/2(yarım) su bardağı erimiş tereyağ (veya margarin)
  • 2 yumurta
  • 1/2(yarım) su bardağı sulu yoğurt (koyu ayran kıvamında) (tariflerde gördüğüm buttermilk yerine kullanılacak) yoksa süt (ki ben bu sefer sütle yaptım)
  • 1+1/2(bir buçuk) su bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 1 yemek kaşığı bal
  • Dövülmüş ceviz veya fındık (ağıza gelecek büyüklükte olmalı)


Şeker,bal ve tereyağını (veya margarin) mikser veya tel çırpıcı ile hızlı çırpın (hep aynı yöne çırpın) Şeker eriyince yumurtaları da ekleyerek köpük köpük olana kadar mikserle çırpmaya devam edin. Sulu yoğurdu (ya da sütü) ekleyin  ve artık mikser ile değil bir spatula ya da büyük bir kaşık yardımı ile karıştırın. Çatalla ezdiğiniz muzları ve iri iri kıyılmış cevizleri de ekleyerek köpüklü halini bozmamaya çalışarak yavaş yavaş karıştırın.

Ayrı bir kaba un, kabartma tozu ve vanilini eleyin ve kaşıkla karıştırın.

Sıvı malzemelerin üzerine kuru malzemeleri bir kez daha eleyerek ekleyin ve spatula ile yavaş yavaş homojen bir karışım elde edene kadar karıştırın. Baton kek kalıbını yağlayın ve karışımı dökün önceden ısıtılmış  fırında 180 derecede pişirin. 






Normalde fırınınız keki kaç dakikada pişiriyorsa ona göre zamanlayıcı ayarlayabilirsiniz. Aynen keki kontrol eder gibi pişip pişmediğini kürdanla kontrol edin. 






Dilerseniz Amerikalılar gibi ekmek niyetine yiyin diyeceğim ama biz ki kepekli ekmeğe zor alışmış bir milletiz, o yüzden boşverin kek gibi yiyin. Hatta yanına ince belli bardakta demli ve çöplü çay eşliğinde yiyin Türk usulü olsun tam :)




Afiyet Olsun :)


Merve

Yorumlar

  1. Şahane görünüyor. Güzel yorum için de ayrıca teşekkürler
    Sevgilerle Merve'cim :)
    www.pisimel.com

    YanıtlaSil
  2. Mervecim ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Orada olup da bu kekten yemek vardı amma uzaktayız...Bir gün kısmet olursa sseninle görüşmek isterim. Seni çok öpüyorum:))
    Hatice'nin de sevgilerini gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Pırıl Teyzecim. Aynen ben de bir gün ayarlayıp biraraya gelmeyi çok isterim. Adana'ya gelişlerim çalıştığım için hep kısıtlı zamanlarda oluyor ama elimden geleni yapacağım bir dahaki ziyaretime. Ya da siz Ankara'ya yolunuz düşerse lütfen haber verin. Hatice'ye de çok selamlar. Güzel çocukluğumun güzel arkadaşı ♥ Öpüyorum sizleri

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook