Ayva Reçeli


Reçel konusunda aldığım olumlu tepkilerden sonra başka meyvelerin de reçelini yapmalıyım diyerek kendimi marketten ayva alırken buldum. Ayvayı hiç sevmem :) Normal halini yiyemem fakat reçeli hoşuma gitmişti. Denemeden yapıp yapamayacağımı bilemezdim - ayrıca bu işe yanık pilavlar, hamur makarnalar ile başlamış biri olarak herkesin isterse yemek yapabileceğine inanıyorum :). Ve hepsini riske atmadan 3 tane ayva ile denemeye karar verdim :)


Malzemeler: 
  • 3 büyük ayva
  • 2 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su 
  • Yarım limonun suyu
  • İsteğe göre karanfil 

Elma Reçelinde olduğu gibi ayvaları dilediğiniz gibi doğrayarak  reçeli yapacağınız tencereye koyun. 


Çekirdeklerini atmayın çünkü reçeli pişirirken ihtiyacımız olacak. Ayrı bir tabağa ayırın çekirdekleri.



Üzerine 2 su bardağı şekeri ekleyin ve 1-2 saat bekletin. Meyveler kendi suyunu bırakınca daha lezzetli olacağını söyledi annem :) Bu işlemi bu sebeble yapıyoruz. 




Daha sonra 3 su bardağı suyu ekleyin ve ocakta yüksek ateşte pişirmeye başlayın - önceden de belirttiğim gibi ben taneli tercih ediyorum fakat siz sulu seviyorsanız daha fazla su ekleyebilirsiniz. 


Kaynamaya başlayınca altını kısın, çekirdek, karanfil ve limon suyunu ekleyin karıştırın -Çekirdekler kırmızı renklerini reçele verecekler, durdukça daha çok renk veriyorlar. Hemen değişmezse renkleri endişelenmeyin.

Sulu kısmı marmalet kıvamına gelinceye kadar pişirin. 




Soğuduktan sonra kavanozlara ya da kapaklı kaselere boşaltabilirsiniz. 



Afiyet olsun :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook