Elmalı Tart


Elmalı tart pasta türevlerinden ilk yaptığım tarifti. Hatta tek başıma yaptığım ilk tarifti diyebilirim. O yüzden spesiyalim olmasına az kaldı :) Tart hamuru için şu ana kadar hep aynı tarifi kullandım.  Damak tadıma da uyduğu için pek şikayetçi değilim açıkçası :) 




Tart hamuru için malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Yarım paket margarin veya tereyağ 
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • Çeyrek çay kaşığı tuz
  • Kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
Üzeri için malzemeler:
  • 4 adet elma
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı ceviz
  • 2 çay kaşığı tarçın
Elmaları rendeleyin (mutfak robotunda yapmak isterseniz püre haline gelmemesine dikkat edin), damak tadınıza göre miktarını ayarlayarak şekeri ekleyin ve kısık ateşte pişirin. Suyunu çektikten sonra altını kapatıp tarçın ve cevizleri (fındık da ekleyebilirsiniz fakat cevizin daha çok yakıştığı kanaatindeyim) ekleyip karıştırın ve soğuması için ocaktan alın. 




Hamuru Erikli Tart tarifinde de anlattığım gibi, malzemelerin buzdolabından yeni çıkmış olmasına dikkat edin. Margarin, pudra şekeri, yoğurt ve tuzu karıştırın. Karışıma yumurta ve sıvıyağı ekleyin. Unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurun. En son ekleyeceğiniz undan önce de kabartma tozunu ekleyin. Ele yapışmayan bir hamur elde edin. 

Hamuru 40 dakika kadar buzdolabında dinlendirmeniz gerekiyor. Dinlendikten sonra isterseniz hamurun hepsini taban olarak kullanabilir ya da 3te biri kadar bir miktarı üzerini kapatmak için ayırabilirsiniz. Üzerini kapatırken hamura istediğiniz şekili verebilirsiniz. Ben klasik kafes görünümünü seviyorum, fakat sevgili eşim kurabiye kalıpları ile ren geyikleri, sincaplar yapıp, kocaman da bir kar tanesi ile konsept çalışması da çok albenili olmuştu :)





Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında hafif kızarıncaya kadar pişirin. 


Her tartın yanına yakıştığı için vanilyalı dondurma ya da krem şanti ile ılık servis edebilirsiniz.





Afiyet olsun :)










Yorumlar

  1. Merveciğiiim!!!Ne zamandır şunu bi arasam da tarif alsam diyorduuum kiiii blogun çıktı karşıma!!:)çektiğin fotoğraflar bile çok hoşuma gidiyordu hattaa nasıl yapyor ki diyordum!!İnanılmaz sevindim bu bloğu görünce!!!Bugün misafir gelicek, ve ben bu tartı yapıcam!!Tebrik ediyorum ve yazılarının devamını bekliyoruuuum! Annesine çekmiştir bu kız diyor annem de;) sen kime çektin anlamadım cümlesiyle devam ederken..pöff...

    YanıtlaSil
  2. çok seviniyor insan böyle şeyler duyunca :) bence sende de bir Adana'lı olarak yemek yapma yeteneği var ama henüz keşfedemedin. Ben nerelerden bu tariflere geldim bi bilsen :))

    YanıtlaSil
  3. Merve HAnım tarifinizi denedim ve çok güzel oldu . Teşekkür ederim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem Hanım beni çok mutlu ettiniz geri dönüşünüzle asıl ben teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook