Karadeniz Havası Aldım Geldim




Belki de toplasan 1.5 gün Giresundaydık. Ama bildiğin 3-4 gün Ankara'dan, işten, her şeyden uzaklaşmışız gibi geldi. Yeşil, deniz, çocukların masumiyeti, hasret gidermece bizi kendimize getirdi. Ne yalan söyleyim valla Adana'ya gideceğimiz zamanı iple çeker oldum. İnsan özlüyor böyle kalabalık aile muhabbetlerini...





Çakallı'da menemen yemeden gidilmez Karadeniz'e :) Rize yazımda da bahsetmiştim, tekrar söyleyeyim sıradan bir menemen değil kendisi. Yolunuz düşerse tatmadan geçmeyin! 




Giresun sakin, yeşil, denizin dibinde, temiz havalı, fındık cenneti...




Ülkenin en güzel, en yeşil en en en şehiri de olsa kentleşmede sıkıntı var bu bir gerçek, Şehirin dokusu bozulmadan şehirleşmek işine gelmiyor belediyelerin sanırım. Yine de Rize'ye göre Giresun ve Ordu'nun durumu çok çok güzel. Şehir içi de yeşil, sokaklar geniş, apartmanlar deniz kıyısında bilmem kaç katlı değil. Yine de klasik bir laf olsun buraya yazayım "bu güzellikler başka milletin elinde olsaydı ohooo neler yaparlardı neler"






Hava bir açtı, bir kapadı; biraz yağdı sonra durdu. Normalde hiç sevmem yağmurlu kapalı havayı. İngilizlere üzülüp dururum (sen kendine bak Merve, kendine üzül aptal mısın?) Ama ne bileyim temiz hava ya, sakin ya hoşuma gitti. Sahilde otururken dinlendiğimi hissettim. 









Teyzeler sattığı yöresel otların adını anlamadım, soramadım tekrar utanıp :)  Akşam bu otlarla yapılan yemekler servis edildiğinde garsondan öğrendim. İnce uzun olanlar galdirik otu, arpacık soğana benzeyen ise sakarca.



Bu arada yemekte balığın fotoğrafını çekmeyi unuttum fakat, yolunuz düşerse Giresun'da Poyraz Balık Lokantasında Karagöz Buğulama'yı deneyin mutlaka. Balığı buğulama sevmiyorum demeyin (ki ben de sevmezdim), tereyağı ile bol kaşarlı balık pek de güzel oluyor, gidin yiyin bana teşekkür edin.






  • Giresun Kalesini görmeden
  • Topal Osman'ın mezarını ziyaret etmeden
  • Sahilde yürüyüş yapmadan
  • Vaktiniz varsa en az bir yaylasına çıkmadan
  • Sütlü fındık ezmesi ve iç fındık almadan
  • Fındık ezmeli kadayıf yemeden
  • Poyraz Balık Lokantası'nda yöresel yemekleri tatmadan
dönmeyin Giresun'dan :)

Arabayla gittik geldik sersemledim, uyusam iyi olacak.





Karadeniz'e seninle geleceğime söz vermiştim.

"Bir dahakine beraber gidelim Merveee" demiştin.

"Söz tabi kızaaaam" demiştim

Tutamadım sözümü...





Bir gezi yazısını böyle duygusal bitirmek istemezdim ama, tüm haftasonu aklımda olan bu düşünceyi paylaşmadan edemedim. Kıymetini bildiğiniz günleriniz olsun, iyi haftalar 

Yorumlar

  1. Giresun'u ben de merak ediyorum. Trabzon, Rize gibi gezdim ama oraya uğrayamadım, hayıflanıyorum doğrusu. Fındık ezmeli kadayıfı da merak ettim doğrusu, o nasıl bir şeker yüklemesi öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karadeniz çok güzel gerçekten vaktim olsa keşke Batı Karadeniz'i de gezsem. Ben de oralara gidenler olunca iç geçiriyorum :) İnşallah gidersiniz en kısa zamanda. Fındık ezmeli kadayıfı çok övdüler kesin yiyelim dediler kayınpederler ama bir türlü yiyemedik biz biliyor musunuz? Onlar çok övünce ben de tavsiye ettim güvenip :) Ama katılıyorum tam bir şeker bombası :)
      Mutlu haftalar
      Ve tekrar hoşgeldiniz :)

      Sil

Yorum Gönder

Piece Of Instagram

Piece Of Cake Facebook